Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Nagykovácsi blog. Határtalanul, de a határokon belül maradva. Kibeszélő.

Zord idők

Isaac Nathan Bloom, Október 3.-án visszaforgatja az idő kerekét

A kvótanépszavazásra adható egyetlen helyes válasz

2016. szeptember 21. - zord íjász

aradas_parkolj_es_gyalogolj.jpg

2016. október 3.-án, a kvótanépszavazás végeredményének megismerése után a médiát elborítják a politikai pártok elnökeinek, frakcióvezetőinek, sulykolórobotjainak nyilatkozatai, valamint a politikai elemzők okos értékelései.

Az események láncolata és hangneme előre borítékolható, és mindössze két verzió létezik.

1. A népszavazás érvénytelen/eredménytelen, mert a választásra jogosult állampolgárok nem jelentek meg kellő számban az urnáknál, de a szavazatok összeszámolásakor a “NEM”-ek győznek az “Igen”-ek és az “Érvénytelen” szavazatok felett.

MSZP/DK/LMP/EGYÜTT/LIBERÁLISOK/MOMA/FUTOTTAK MÉG: Tegnap minden kétséget kizáróan bebizonyosodott, hogy Orbán Viktor szélsőjobbot is jobbról előző fideszes maffiaállama, az Európa-ellenes és az Unió alapértékeivel összeegyeztethetetlen, xenofób, kirekesztő, idegengyűlölő, a magyar társadalom megosztására és az emberek legaljasabb, legalantasabb ösztöneire épülő retorikája megbukott. Tegnap a magyar választók világos és egyértelmű jelét adták annak, hogy nem hajlandók bedőlni ennek a velejéig korrupt, csak a  saját családtagjaik és oligarcháik, haverjaik, strómanjaik meggazdagodását szem előtt tartó putyinista bábrezsimnek. A magyar nép a toeleranciát, az elfogadást, a tiszta becsület és a szolidaritás nyugati fénnnyel beragyogott ösvényét választotta az orbáni feudális társadalomnak, a helyi kiskirályok gyűlöletének árnyékával borított országútja helyett. A Lázárok-Rogánok-Habonyok-Kubatovok és Mészáros Lőrincek ideje tegnap lejárt! Felszólítjuk Orbán Viktort, hogy azonnal nyújtsa be a lemondását, és oszlassa fel a fidesz maffiaállamot kézivezérlő kormányát! Követeljük az előre hozott választásokat, hogy a magyar nép végre végső ítéletet mondhasson efelett a levitézlett eszméket hirdető és háborús pszichózist erőltető gyalázatos párt felett, és az végre odakerüljön ahová való, a történelem szemétdombjára, a barátai mellé, a nácik, a fasiszták, a nyilasok bűzlő hulláihoz!

JOBBIK: Tisztelt Miniszterelnök Úr! Tegnap minden kétséget kizáróan bebizonyosodott, hogy Ön ezzel a bukott népszavazással kiszolgáltatta Magyarországot a Soros György által irányított brüsszeli önsorsrontás akaratának. Bár a nemek győztek, de valójában hazánk immár védtelen a kívülről és bentről támadó baloldali-liberális erők előtt. Ön elárulta ezt az országot és elárulta ezt a népet. Olyan kockázatot vállalt ezzel a népszavazással, amelynek veszélyeire előre figyelmeztettük Önt. Azt is megmondtuk előre, hogy inkább az Alaptörvényben rögzítse a népszavazásra bocsátott gondolatot, a kétes kimenetelű választás helyett. Ön nem hallgatott ránk, lebecsülte az ország ellenségeinek erejét, és ezzel végzetes lyukat ütött az igaz hazafiság konzervatív-jobboldal-patrióta nemes gondolátanak pajzsán, amely az egyetlen védelmet nyújthatta volna a globalista internacionalizmus és a liberális-baloldal nemzetpusztítása, és Európa iszlamizációja elleni harcban. Azt javasoljuk tekerje a NATO pengésdrótos, öt méter magas kerítését a nyaka köré, és egész kormányával együtt húzzon el a politikai közéletből oda, ahová barátja, a Feri.

FIDESZ(olyan párt, hogy kdnp nincs, ők nem számítanak): Barátaim! Tegnap, Október 2.-án a magyar nép egyértelmű jelzést küldött Brüsszelnek. Tegnap minden kétséget kizáróan bebizonyosodott, hogy a magyar nép nem kér a nihilista, defetista baloldali-iberálisok Európa-ellenes, a görög-római és zsidó-keresztény kultúra alapjaira épülő Keresztény Európa iszlamizációját előkészítő terveiből. A magyar nép nem kér a migránsáradatból, nem kér a terror és a nemi erőszak pokoli körforgásából, nem kér a kultúránk elpusztításából, és nem kér a hazai baloldali-liberális ellenzék hazug eszményeiből. Tegnap ez az ország kinyílvánította egységes akaratát a Haza megvédése mellett. Olyan erős és visszavonhatatlan felhatalmazás ez számunkra, amely bizakodással töltheti el a szívünket és hazánk jövőjébe vetett hitünket is megerősítheti. De azt is láthatjuk barátaim, hogy még sok a feladatunk. Bár elsöprő győzelmet arattunk, de nem mehetünk el szó nélkül amellett, hogy ellenségeink önsorsrontó és nemzetpusztító propagandája még mindig rendkívül hatékony. Civil szervezeteknek álcázott, liberális körökből, külföldről pénzelt ügynökei nem nyughatnak addig, míg nem szolgáltatják ki Brüsszel keselyűinek Magyarországot. De mi itt leszünk, és harcolunk. Mert itt vagyunk ezer éve, és itt leszünk, amíg lesz magyar szív, amely e hazáért dobog! Köszönöm a magyar népnek, és köszönöm a választóknak. Hajrá Magyarok, hajrá Magyarország!

2. A népszavazás érvényes/eredményes, mert a választásra jogosult állampolgárok kellő számban jelennek meg az urnáknál, és a szavazatok összeszámolásakor a “NEM”-ek győznek az “Igen”-ek és az “Érvénytelen” szavazatok felett.

MSZP/DK/LMP/EGYÜTT/LIBERÁLISOK/MOMA/FUTOTTAK MÉG: Tegnap minden kétséget kizáróan bebizonyosodott, hogy Orbán Viktor szélsőjobbot is jobbról előző fideszes maffiaállama, az Európa-ellenes és az Unió alapértékeivel összeegyeztethetetlen, xenofób, kirekesztő, idegengyűlölő, a magyar társadalom megosztására és az emberek legaljasabb, legalantasabb ösztöneire épülő retorikája immár visszavonhatatlanul gyökeret vert a magyar nép megtévesztett, becsapott választópolgáraiban. Hiába voltunk sokan, nem voltunk elegen ahhoz, hogy a fidesz gőzhengert megállítsuk. A közpénzből finanszírozott brutális kormányzati propaganda agymosásával szemben teljesen tehetetlennek bizonyultunk. Mi becsülettel és őszinte szívvel játszottunk, míg a velejéig korrupt, csak a  saját családtagjaik és oligarcháik, haverjaik, strómanjaik meggazdagodását szem előtt tartó putyinista bábrezsim gyalázatos eszközökkel dúlta fel a  toelerancia, az elfogadás, a tiszta becsület és a szolidaritás nyugati fénnnyel beragyogott ösvényét, hogy helyette az orbáni feudális társadalom, a helyi kiskirályok gyűlöletének árnyékával borított országútjára vezesse az országot. Magyarország a Lázárok-Rogánok-Habonyok-Kubatovok és Mészáros Lőrincek foglya lett!  Tragikus és szégyenteljes nap volt a tegnapi, de mi nem adjuk fel a harcot. Fogjunk össze! Tüntessünk, hallassuk a hangunkat! Felszólítjuk Orbán Viktort, hogy azonnal nyújtsa be a lemondását, és oszlassa fel a fidesz maffiaállamot kézivezérlő kormányát! Követeljük az előre hozott választásokat, hogy a magyar nép végre végső ítéletet mondhasson efelett a levitézlett eszméket hirdető és háborús pszichózist erőltető gyalázatos párt felett, és az végre odakerüljön ahová való, a történelem szemétdombjára, a barátai mellé, a nácik, a fasiszták, a nyilasok bűzlő hulláihoz!

JOBBIK: Tegnap minden kétséget kizáróan bebizonyosodott, hogy a magyar nép nem hajlandó kiszolgáltatni Magyarországot a Soros György által irányított brüsszeli önsorsrontás akaratának. Hazánk immár védett a kívülről és bentről támadó baloldali-liberális erők előtt. A magyar nép, ahogy az elmúlt ezer évben mindig, harcolt ezért az országért és győzött.  Bár a miniszterelnök olyan kockázatot vállalt ezzel a népszavazással, amelynek veszélyeire előre figyelmeztettük, a magyar nép józanságára számítani lehetett. Azt is megmondtuk előre, hogy a kormányzat inkább az Alaptörvényben rögzítse a népszavazásra bocsátott gondolatot, a kétes kimenetelű választás helyett, és bár a miniszterelnök  nem hallgatott ránk, és lebecsülte az ország ellenségeinek erejét, a magyar nép akaratának hála nem keletkezett lyuk az igaz hazafiság konzervatív-jobboldal-patrióta nemes gondolátanak pajzsán, amelyet a fidesz egyetlen igazi ellenzékeként, mi képviselünk, és amely az egyetlen védelmet nyújtja a globalista internacionalizmus és a liberális-baloldal nemzetpusztítása, és Európa iszlamizációja elleni harcban. De nem sokon múlott a siker Miniszterelnök úr! Ezért azt javasoljuk tekerje a NATO pengésdrótos, öt méter magas kerítését a nyaka köré, és egész kormányával együtt húzzon el a politikai közéletből oda, ahová barátja, a Feri.

FIDESZ: Lásd fent.

Isaac Nathan Bloom, James Jones Most és Mindörökké című regényének egyik tragikus sorsú mellékszereplője, egy homoszexuális/látens homoszexuális zsidó katona, aki egész életében azért küzd, hogy végre önmaga lehessen és önmagáért szeressék. De másokhoz igazodik és mások elvárásai szerint él, mert azt hiszi ez a helyes út. Bokszol az ezred bajnokságában, és bajnok lesz, bár gyűlöl boxolni, jelentkezik tisztnek, altiszt lesz, de nem akar tiszt lenni, barátkozni akar, de senki nem barátkozik vele, egyetlen társa egy kivert, nyomorult kiskutya, akit rendszeresen dédelget a laktanyában, ahol a kirekesztés, a gyűlölet, a fasiszta és szadista lélekgyilkos rendszer malmai végül felemésztik az őt, az akaraterejét és ellenállását…ahogy a könyv minden szereplőjét is ugyanígy, de mindenkit egyénenként eltérő válaszra késztetve. Isaac Nathan Bloom végül szájába veszi a puskacsövet és agyönlövi magát. Élete utolsó gondolata, a teljes megbánás és pánik, hogy mekkora marhaságot csinált. ( irodalmi ellentétpárja, talán Noah Ackerman lehetne, Irwin Shaw Oroszlánkölykök című regényéből, aki szó szerint harcol a környezetével, a hadsereggel és győz)

Olvastam egyszer valahol, -bár magamtól is mindig így gondoltam- hogy az összes öngyilkos, aki valamilyan véletlen folytán túlélte az öngyilkossági kisérletet, azt mesélte, hogy az ugrás/a tett pillanatában megbánta amit csinált.

Azok, akik Október 2.-án otthonmaradnak, azt teszik, amit Isaac Nathan Bloom. És pontosan úgy is járnak.

Eleve vitára ad okot, hogy történt- e rendszerváltás, vagy pusztán gazdacsere zajlott le, némi szólás és véleményszabadság és egyéb társadalmi, gazdasági kozmetikai trükkök álcája alatt. Nem tudom. De az tény, hogy ez az ország mindig tele volt ősi szabadságvággyal és harcolt ezért: kibírt 45 év kommunizmust, szocializmust, szovjet megszállás alatt irányított puha diktatúrát. Túlélte az Rákosi rezsimet, harcolt, csüggedten befelé fordult a 60-as években, végigélte az ellentmondásokkal teli 1970-es éveket, fellélegzett a 80-as években és végül felszámolta a Kádár-korszakot. Ezt akarta, ezért küzdött. Demokráciát, szabadságot, levegőt, fényt, igazságot, jogállamot és polgári társadalmat akart. Megkapta. Kicsit sárgább, kicsit savanyúbb, de a mienk. Szomáliában vagy Észak-Koreában senki sem kérdezi meg a véleményedet semmiről, és ha kinyitod a szádat, agyonlőnek a helyszínen.

26 éve hallgatom, hogy a magyar társadalom politikai aktivitását és közéletben való részvételét növelni kell. 26 éve hallgatom, hogy a politikailag inaktív társadalmi rétegeket fel kell rázni az apátiából. 26 éve hallgatom, hogy a szavazáson való részvétel  a demokratikus közélet alapja és esszenciája. És most, amikor kiírnak egy népszavazási kérdést, a szocializmus lebontásában tagadhatatlanul kulcsszerepet vállaló liberális/szabadgondolkodó illetve önmagukat a demokrácia elkötelezett hívének tartó liberális-baloldali pártok és véleményvezérek többsége arra biztatja a magyar nép szavazópolgárait, hogy maradjanak otthon a seggükön, mert ezzel fogják szolgálni a…mit is?

A saját pártjaik célját. 

Te tényleg azt hiszed, kedves Isaac Nathan Bloom, hogy a magyar politikai pártok nem fogják kihasználni a távolmaradásodat a saját forgatókönyvük és a saját pártpropagandájuk íze szerint? Azt hiszed odaversz egyet a Viktornak, mert otthon ülsz a fotelodban?  Ez komoly? Azt hiszed, azzal szolgálod a  saját akaratod érvényre juttatását, a hazádat,  a lelkiismeretedet, hogy…nem csinálsz semmit? Ez a válaszod? A demokratikus távolmaradás, a demokratikus semlegesség, a demokratikus elutasítás? Kicsi Svájc a világégésben? Majd mások megvívják a harcaidat? A harcaidat a fidesszel, Brüsszellel vagy Brüsszelért, a migránsokkal, az ellenzékkel, a jövővel, akármivel és akárkivel, a problámákkal, a gondokkal, a válaszokkal? így szoktad? Majd mások döntenek helyetted? 

Éppen a szádba dugod a puskacsövet?

Még aznap este, október 2.-án, a  képernyőkre meredve izgatottan fogod figyelni a szavazási eredményeket. Ott fogsz ülni és meg fogod bánni, hogy nem tettél semmit. Másnap, Október 3.-án már visszaforgatnád az idő kerekét. Aztán majd hazudsz magadnak és hazudsz másoknak is. Én ott voltam, persze. És bárcsak. Nem így kellett volna. Nem ezt kellett volna. Ott kellett volna lenni. Dönteni. Cselekedni. Mekkora marhaságot csináltam. Győztek ezek. Győztek azok. Kevésen múlott csak, talán éppen az én szavazatom hiányzott.

Én tudom, hogyan döntök, és eszembe sincs, hogy reménytelen és parttalan vitában győzködjelek. Nem akarom megmondani, hogyan szavazz.

Van egy adott ismeretanyagod, egy adott tudásod, egy adott hited és eszményed az egész világról, és benne a menekülthullámról, migránsválságról, népvándorlásról. a háborúk és a globális felmelegedés hatásairól, a hazai és nemzetközi politikáról, van egy meggyőződésed, van egy pártreferenciád és nyilván, mint minden józanul gondolkodó embernek, megtalálható ebben az állandó egymásnak feszülés,  az örök vívódás a jó, a helyes, az igaz döntés között. Ne hagyd, hogy egy politikai párt mondja meg neked, a szabad és független magyar választópolgárnak, hogy azzal szolgálod a demokratikus közéletet, ha nem veszel részt benne. Ők a saját céljaikat nézik, nem a tiedet. Ők a politikai túlélésre játszanak, és egymást is csak az egymáshoz mérve határozzák meg. 

A kvótanépszavazásra adható egyetlen jó, helyes, igaz és demokratikus válasz az, ha elmész szavazni. Behúzod magad mögött a függönyt és döntesz, hited, becsületed, tudásod szerint.

Ahogy egy demokráciában, egy szabad ember teszi.

Remélem nem vagyok egyedül Nagykovácsiban ezzel a gondolattal, és ennek a falunak a lakói elmondják a véleményüket egy “x-"szel erről a világról, erről az országról.

A bejegyzés trackback címe:

https://zordidok.blog.hu/api/trackback/id/tr6411732381

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

konrada 2016.09.22. 11:56:55

@kalevaleez:
Most még. Mert amikor az EU-s választások voltak, ez a kérdés még marginális volt.
...a következőn már nem lesz az, s ahogyan megbukott az oszrákoknál, horvátoknál, a német tartományikon azon többségek, melyek a szabályozatlan bevándorlást támogatták, úgy nem lesz majd a következő választásokon sem többségben azok, akik támogatják ezt.

...no ezért nem kell feltett kézzel berosálnunk azok elött, akik a saját hülyeségükkel szembesülve a szétterítésben látják politikai túléllésüket....

conmorientes 2016.09.22. 11:57:26

@zord íjász:

Mondja csak Íjászkám, nem lenne lehetséges egy az eddigiektől eltérő vetületben gondolkodni a társadalom működtetése kérdésében ?
Be van ragadva a képviseleti demokrácia tradicionális rendszerének légypapírjába, holott az arzén már a huszadik század végén kiszikkadt abból.
Az istenadta nép olyan amilyen, arányaiban mindig is ilyen volt, de annak közvetlen megszólítása és véleményének kikérése - akár percenként is - valósabb akaratot ad mint az, ha képviselői egyedi hatalmi érdekei felülemelkedését engedjük, mert abból pont az lesz amit ma látunk itthon és bárhol máshol.
Lehet hogy a társadalom IQ átlaga 27, de azon megfelelő tájékoztatással és szorgos évek oktatásával lehetne segíteni, csak pont ez nem történt meg az elmúlt 26 évben itthon mert ebben a hatalom folyamatos ellenérdekeltsége látszik. Csak hogy megint egy Izlandi példát hozzak. Ott nem csak képesek a politikusaikat simán bebörtönözni, hanem elérték egyedül a világon, hogy pontosan 0, azaz nulla % az írástudatlanság.

ben2 2016.09.22. 11:57:32

@kalevaleez:

Orbánék a kétharmadjukkal sem kötelezhetnek arra, hogy holnaptól arabokat költöztes a lakásodba, ugyanígy az EP kétharmada sem kötelezheti Magyarországot arra, hogy arabokat költöztessen az országba, ha a többség nem akarja.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2016.09.22. 12:02:48

@conmorientes: Ezzel nem tudok vitába szállni. Én nem azt mondtam, hogy ez a rendszer (tahát a képviseleti demokrácia) hibamentes, pláne nem mondtam, hogy tökéletes, de jelen pillantban ez egy adottság…ami egyáltalán nem zárja ki, hogy három percenként népszavazást tartsanak. Ahogy írtam, én benne vagyok. De azt egy pillanatig se gondold, hogy ez az erre épülő döntési mechanizmusok nem vezethetnek a káosz felé.

illaim 2016.09.22. 12:03:23

Elmehetsz te blogger a náthásba! Egy igazi demokráciában nem csinálnak bohózatot a népszavazásból, és nem tesznek fel értelmetlen kérdést! De látom, téged is jól fizethetnek, hogy támogasd a kormány aljas propagandáját! Nem szégyelled magad?

ben2 2016.09.22. 12:03:30

@wolves84lb:

Természetesen meg lehet változtatni egy csatlakozási szerződést, de nem az egyik fél érdekei érdekében egyoldalúan. Majd ha a magyar választópolgárok többsége úgy dönt (akár parlamenti választásokon, akár népszavazáson), hogy a magyarországi idegenrendészeti kérdéseket EU-s hatáskörbe akarja átadni, akkor a magyar kormány és az EU nyugodtan átírhatja a csatlakozási szerződést.

DFK 2016.09.22. 12:03:36

@abcd1234: izé, szóval bármikor bármit meg lehet változtatni a beleegyezésünk nélkül? Ez csak az EU-ra érvényes, vagy Magyarországra is? csak azért kérdem, hogy tudjam, az ugyanígy helyes-e, ha a kormány holnaptól bevezeti, hogy baloldali nem indulhat a választáson. Hiszen bármit bármikor meg lehet változtatni, az érintettek beleegyezése nélkül?

zord íjász · zordidok.blog.hu 2016.09.22. 12:09:31

@illaim: Te vagy a harmadik a sorban, aki lelepleztél, és neked is azt tudom mondani, amit előzőleg az uraknak: @Frady Endre: @wolves84lb: Azt hiszem szétrúgom valakinek a seggét az Alkotmányvédelmi Hivatalban, mert az hihetetlen, hogy ilyen gyenge felkészítést kapjak. Ráadásul a lóvé is kevés. Elmegyek inkább a Lőrinc valamelyik farmjára tehénbőgésnek vagy békakuruttyolásnak, ott több pénzt kapok.

2016.09.22. 12:19:18

DFK -> Igen, bármit megváltoztathatnak! Ugyanis őket választottuk, legitimizáltuk azért, hogy döntsenek egy emberként, helyettünk! Máskülönben mi értelme lenne az országirányításnak? Ha nem teszik, hogy így irányítanak, vagy így rendelkeznek, döntenek, akkor lehet mást választani! Én próbálok változtatni, de a többségi kétharmad szerint ez jó, ahogy van. Nem lehet kimazsolázgatni a rendeletek sokaságából önkényesen, hogy ez most nekem tetszik akkor jöhet, ez fáj, ebből nem kérek! Ha azt mondják ez van, akkor nyeld le, hogy ez van.

pacagánycsök 2016.09.22. 12:26:30

@konrada: ahh az az egyik kedvenc viccem!

Meggyőztél. Máshogy teszem érvénytelenné.

kalevaleez 2016.09.22. 12:36:19

@ben2: ebben tévedsz. orbánék simán hozhatnak törvényt arról, hogy a lakásod közkincs (legfeljebb perelsz és megnyered, hacsak nem emelik bele az alkotmányba). épp erre is hivatkoznak állandóan, ők a megválasztott vezetők, ők hozzák a döntést, ha nem tetszik legközelebb szavazz ellenük.

no a rossz hír az, hogy az únió mondhatja ugyanezt. a választott vezetők demokratikus úton kerültek oda, a döntést a többség hozza. és ott vityka nem a többség, sőt... akarsz kilépni?

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.09.22. 12:43:15

Akik azt akarják hogy ne szavazz, azok nagyon átlátszó módon helyetted akarnak dönteni.
És fognak is.

És meg is érdemled.
Mert te nem döntöttél.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.09.22. 12:53:42

@ben2: Úgy látom, nem ebben az országban élsz. Itt ugyanis vannak beépített bizottságok és/vagy kopasz kubatovista huligánok, akik az elmúlt hat évben MINDEN népszavazási kezdeményezést megvétóztak - a mostani migráncsos látszatnévszavazást leszámítva, de ezt maga a Vezér kezdeményezte.
Szóval gyűjthetek én itt bármilyen témában akárhány aláírást, akkor sem lesz belőle népszavazás, mert itt csak látszatdemokrácia van.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.09.22. 12:53:45

@zord íjász: 10:21:03-kor már elnézést kértem tőled. :)

zord íjász · zordidok.blog.hu 2016.09.22. 12:55:45

@Frady Endre: Pontosan tudom,-és értékelem- minden kommentet én engedélyezek, a nicked pusztán azért került bele a válaszomba, hogy a kommentelőtárs is megtalálja miről beszélek.

ben2 2016.09.22. 13:13:41

@abcd1234:

Nem arról van szó, hogy a legitim képviselet által hozott jogszabályokat nem kell betartani, ha nem szimpatikusak, hanem arról, hogy ha egy jogszabályt hatáskör hiányában alkottak meg, akkor az a jogszabály érvénytelen, tehát nem szabad betartani.

Ha viszont egy érvénytelen jogszabálynak informális politikai nyomásgyakorlással mégis érvény tudnak szerezni a gyakorlatban, azzal precedenst tudnak teremteni a további hatáskör elvonásoknak.
Az informális politikai nyomásgyakorlás ellen viszont nem lehet hatékonyan jogi eszközökkel küzdeni, azokra politikai válasz kell.
Erről szól a népszavazás: ha az EU hatásköröket akar elvonni a tagállamoktól, akkor jó ha nyilvánvalóvá tesszük, hogy azt antidemokratikusan, az adott tagállam állampolgárainak egyértelműen kifejezett akarata ellenére teszi.
Ezzel nyilvánvalóvá lehet tenni, hogy a demokratikus lózungok mögött valójában mekkora demokratikus elkötelezettség jellemzi az EU döntéshozóit. Kérdés, hogy párezer migráns elhelyezése (pontosabban egy renitens tagállam megfenyítése) érdekében az EU döntéshozói képesek-e lemondani a demokráciáról (vagy annak látszatáról - döntse el mindenki vérmérséklete szerint).

wolves84lb 2016.09.22. 13:34:07

@zord íjász:
"1. Nagyon sokféle népszavazási kezdeményezést aláírnék. Tőlem mehet bármi.
2. Az a tapasztalat, hogy a polgároknak sok esetben se idejük, se kedvük, se lehetőségük, se akaratuk, se tudásuk (külön-külön vagy együtt) nincs meg arra, hogy véresen súlyos szakmai kérdésekben felelősségteljesen tudjanak dönteni. A képviseleti demokrácia elvileg ezt a hibát szűrné ki…de többnyire nem szűri. Attól, hogy egy országban három percenként népszavazást írnak ki minderről/bármiről, az még nem fogja azt jelenteni, hogy az ott élő átlagpolgárok műveltebbek, okosabbak, tájékozottabbak vagy felelősségteljesebb döntést hoznak az ikszeléskor.
3. Ritkán deklarálok bármit is. Mindig egy adott szituációhoz igazítom a véleményemet. Ha úgy gondolom, hogy Orbán Viktornak valamiben igaza van, vállalom a véleményemet, de ez semmiképpen nem akadályoz meg abban, hogy másnap, egy másik kérdésben, esetleg kritizáljam. Ha Gyurcsány Ferenc vagy a Békakirályfi kerül terítékre, ott is ezt az elvet követem.
4. Én “egy ócska fizetett blogger vagy a kormány szolgálatában”, ezt eltaláltad. Azt hittem jobb az álcám, de téged nem tudtalak megtéveszteni."

1. Ki kérdezte?
2. Némi bizonyítékot erre a tapasztalatra. Linket, forrást, bármit...mert ez így bullshit, nem tapasztalat. Amúgy áruld már el, mi a különbség számodra az "akarunk ide idegeneket?" és az "akarunk ide olimpiát?" kérdések között? Az átlagembernek mindkettő egyszerű, eldöntendő kérdés. Nincs különbség.
3. Blablabla...dobjál már egy cikket, ahol azt fejtegeted éppen, orbánkirálynak nincs igaza valamiben.
4. Gyenge riposzt.

ben2 2016.09.22. 13:34:13

@Frady Endre:

Ettől függetlenül, ha a nép egyértelműen kinyilvánítja a nemtetszését egy ügyben, azzal mégis meghátrálásra tudja kényszeríteni a kormányt. Azaz hiába lehetetlenítették el az MSZP népszavazási kérdését, a boltbezárást mégis vissza kellett vonniuk.
Tehát nyugodtan gyűtsd csak aláírásokat, ha a kérdéseid mögött tényleg ott a többség akarata, azzal még ebben a rendszerben is térdre kényszeríthető a hatalom.
Persze azon se csodálkozz, ha egyes témákról közben kiderül, hogy hiába mantrázzák őket a ballib megmondóemberek, azok mégis megmaradnak a senkit sem érdeklő, gagyi hecckampányok szintjén, de hát a demokrácia már csak ilyen: a többség dönt.

wolves84lb 2016.09.22. 13:34:36

@zord íjász: dehogy orbán királyét, te ahhoz kishal vagy, haver. Egy sima osztályvezetőét a habony-műwektől.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.09.22. 13:35:22

Azoknak, akik azzal jönnek, hogy nem betelepíteni, hanem csak elbírálni kellene az ezerakárhány menedékkérelmet:

index.hu/kulfold/2016/09/22/550_ezer_elutasitott_meneddekkero_ragadt_nemetorszagban/

Mi sem tudnánk hova kiutasítani az elutasítottakat, itt ragadnának nálunk. Ezért az elbírálás és a betelepítés gyakorlatilag ugyanazt eredményezi.

Ballib Cenzúrák Csengőfrásza 3 2016.09.22. 13:35:30

Megmondom őszintén hogy sosem voltam Fidesz szavazó, Orbánt nem is bírom. Most viszont annyira igaza van, hogy nem egedhetjük meg hogy migránsok ezrei hódítsák el a hazánkat, földjeinket meg az asszonyainkat, hogy aki nem szavaz Orbán Viktor akaratára az egy mocskos Soros bérenc álcivil nihista antimagyar kereszténygyűlölő ellenforradalmár.

Október 2-án MINDENKI SZAVAZZON NEMMEL az EU-ban való maradásunkra! Különben jönnek a nem magyarok ezrei, a lányaink velük fognak szaporodni, a fiainkban péntekenként a kocsma helyett imádkozni kell menniük, sok millió roma testvérünk segélyeit elveszik a felcsúti kisvasutból pedig rabszállító vonatot csinálnak.

John Doe3 2016.09.22. 13:35:45

@conmorientes: majd mi is elérjük, ha csak annyian leszünk, mint az izlandiak. Csak ez még egy kis időbe fog telni, de már dolgozunk rajta.

wolves84lb 2016.09.22. 13:35:57

@zord íjász: gondolom, megittad ebédre az eheti humor-bombát, és bevetetted. Nos, nem kellett volna sokat várj tőle.

wolves84lb 2016.09.22. 13:36:01

@ben2: te tuti valami jogi cégnél lehetsz portás, ezért adod elő itt a jólértesültet. Miközben halovány fingos sincs, mi áll a csatlkozási szerződésünkben, illetve az EP-nek valamint az ETnak milyen jogosítványaik vannak.

Chris Lamb 2016.09.22. 13:36:04

@zord íjász: Szia! Ugye szólsz nekem ha van felvétel a Lőrinc farmra mint tehénbőgés. :))))) Szívesen megyek. :))) UI: Ettől a kommentől visítva röhögtem.

wolves84lb 2016.09.22. 13:36:08

@DFK: csak a hozzád hasonlók fejében kötelező véleményt nyilvánítani egy csörgősipkás bohóc kérdésére.

wolves84lb 2016.09.22. 13:36:10

@ben2: továbbra sem érted, hogy nem akarnak senkit betelepíteni. Sajnos rajtad nem lehet segíteni. Fordulj orvoshoz.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2016.09.22. 13:52:52

@wolves84lb: “Blablabla…dobjál már egy cikket, ahol azt fejtegeted éppen, orbánkirálynak nincs igaza valamiben."

Magas labda. Lecsapom.

1. zordidok.blog.hu/2016/07/07/viktor_houdini
2. zordidok.blog.hu/2016/03/09/vagta_a_doglott_lovon_725
3. zordidok.blog.hu/2016/03/09/vagta_a_doglott_lovon

A kommented többi része válaszadásra érdemtelen, mert te magad szolgálsz tapasztalatként arra, miért nem lehet /nem kell/vagy nem szabad mindenről/bármiről népszavazást tartani: túl sok érzelem, távolságtartás és higgadtság semmi, mély politikai gyűlöletől átitatott, elfogult kommentek, túlzó és indokolatlan személyeskedés. Ha a Viktor bácsi azt mondaná.hogy 2 x 2 = 4 ,te arra is rávágnád, hogy hazudik.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2016.09.22. 13:54:20

@Chris Lamb: Beszélek a főnökkel, de nem tudom van-e üresedés a szakmában. Sok a jelentkező.

wolves84lb 2016.09.22. 13:54:58

@ben2: hátpersze, pistike...hátpersze...

John Doe3 2016.09.22. 13:55:03

A népszavazás arról szól, hogy a (fiktív) kényszerbetelepítéshez legyen-e országgyűlési hozzájárulás. Ahogy én elnézem a letelepedési kötvények forgalmát, ez nem lehet probléma, ha a felsőbbség is úgy akarja. Márpedig van az a (tetszés szerint kitöltendő), amennyiért korpás a felsőbbség haja.

John Doe3 2016.09.22. 13:55:19

@Kovacs Nocraft Jozsefne: én csak azt nem értem, hogyha az elutasított menedékkérőket nem tudják kizsuppolni -- márpedig ezt állítod --, akkor ugyanezeket hogy lehet egy másik uniós tagországba "kényszerbetelepíteni" ? Zavart érzek az erőben...

wolves84lb 2016.09.22. 13:55:21

@Kovacs Nocraft Jozsefne: bullshit. orbánkirály emberei egyenként baszkodnák őket át a szerb határon...ahogy most is csinálják azokkal, akik valahogyan mégis túljutnak orbánkirály kerítésén. Németország csak EU-tagállamokkal határos, Magyország nem. Megoldják majd, hidd el.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.09.22. 14:08:45

@zord íjász: Kösszy! Csak féltem, hogy nem ért célba! Bár egy zord íjász esetében ez nevetséges feltételezés... :)
Egyébként ma küldte valaki és ideírom, mert parttalan vitákhoz jól illik:
"Gondolom, Isten így tesz igazságot. Van, akinek ismeretei vannak és van, akinek igaza."
:)

chrisred 2016.09.22. 14:08:55

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ennek a fele állandó tartózkodási engedéllyel rendelkezik. Ha a menedékkérő kérelme elutasításra kerül Magyarországon, de közben benyújt a Bevándorlási és Állampolgársági Hivatalhoz egy állandó tartózkodási engedély iránti kérelmet és megfelel a feltételeknek (amik azért elég szigorúak, a magyar lakosság egy része képtelen lenne teljesíteni azokat), akkor a magyar kormány sem utasíthatná ki az országból.

ben2 2016.09.22. 14:14:41

@wolves84lb:

Szerintem te nem érted, hogy itt igenis betelepítésről van szó. Ez nem a menekültkérelmek elbírálásáig szóló ideiglenes elhelyezés, arra ott vannak a most is működő menekült szállások. Ez arról szól, hogy azok a migránsok, akiknek pozitívan bírálják el a menekültkérelmüket, azok hol lakjanak.
Ezért agyrém az egész.
Ezek az emberek azért vergődtek el Németországig vagy Svédországig, mert ott akarnak élni. Most meg az EU-ban kitalálták, hogy ha jár nekik az EU-s menedékjog, akkor tetszik-nem tetszik, Magyarországon kell élniük.
Borítékolható, hogy az első vonattal húznának vissza Németországba, amit ha megakadályozunk akkor az lesz a baj, ha nem, akkor meg az.
Ha pedig pár évnyi balhézás után belátnák, hogy nekik ez a hely jutott, akkor itt próbálnak no-go negyedeket létrehozni.

ben2 2016.09.22. 14:18:42

@wolves84lb:

Ami a jogi jártasságot illeti: ha szerinted EU és nem tagállami hatáskör a letelepedési kérdés, akkor nosza idézd az adott jogszabály, ami erre az EU-t felhatalmazza.
Persze fröcsöghetsz is tovább nyugodtan, ahogy kényelmesebb.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.09.22. 14:49:31

@wolves84lb:

"és miért is kellene nekem erről most döntenem?"

Nem KELL döntened, ahogy az országgyűlési választáson sem KELL szavaznod. Távol is maradhatsz, érvénytelenül is szavazhatsz, ezzel átengedve a döntést a sorsod felett másoknak. Csak aztán ne rinyálj, hogy Orbánt a szavazópolgároknak csak a 27%-a választotta meg, mert te sem voltál ott, hogy ellene szavazz.

"remélem, nem zavar meg nagyon a trollkodásban, ha megtudod: az az 1300 ember nem letelepedési engedélyt kap, hanem nálunk dekkol addig, amíg meg nem kapja. A magyar kormánytól. Amit tudjuk, soha nem kapnak meg. És rövid úton hazazavarják őket. "

Lófaszt:

index.hu/kulfold/2016/09/22/550_ezer_elutasitott_meneddekkero_ragadt_nemetorszagban/

Addig OK, hogy nem kapják meg, de hazazavarni nem tudod őket. A németek sem tudják, mi sem tudnánk. Már csak azért sem, mert a papírjaikat eldobálták, így az sem bizonyítható, mely országból jöttek. De ha bizonyítható is, a "küldő" ország nem köteles visszafogadni őket. És akkor mit teszel, nagyokos?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.09.22. 14:49:37

@ben2:

"Ez arról szól, hogy azok a migránsok, akiknek pozitívan bírálják el a menekültkérelmüket, azok hol lakjanak."

Meg azok is, akiknek nem. A németek sem tudják visszaküldeni őket, a korábbi kommentemben belinkeltem az erről szóló cikket.

ne tudd ki 2016.09.22. 14:49:46

Az EU-n belül szabad a munkaerő áramlása. Ezt vállaltuk, amikor beléptük. Tehát pl az is megeshet ELVILEG, hogy idejön 50 millió német és símán kiszorít minket az országunkból. Ez teljesen legális. Jöhetnek holland és osztrák gazdák meg akárki.

Németország pl. teljesen legállisan befogadhat tetszőleges számú migránst, aki egy idő után EU-s polgáérok lesznek. Ők is teljesen szabadon betelepülhetnek Magyarországra (vagy bárhová). Ennek van is realitása pl azért, mert terjed a netes munkavégzési lehetőség és érdemes olcsó országban elkölteni a drága országban kapott fizetést. Az olcsó ország: no ezek vagyunk mi.

Tehát: egyáltalán nem kell Magyarországnak befogadnia senkit ahhoz, hogy tele legyen bevándorlókkal.

De, ha megfordítjuk a dolgot: és mégiscsak elgondolkozunk azon, hogy nem lehetne ÚGY fogadni migránsokat, hogy megalkuszunk velük. Úgy, ahogy nekünk IS jó és nekik is elfogadható. Pl. hogy a gyerekeik megtanulnak magyarul és itt járnak iskolába (érettségiig legalább). Ezek akkor magyarrá válnak a 2. generációtól kezdve.

Mint ahogy ez az alku létezik a kínaiakkal és bárkivel (aki korrupcióra hajlandó).

Szóval akkor miről is szól ez a népszavazás? Leginkább semmiről. Legalábbis az átlagember esetében.

És akkor mi a legjobb tett? Nem elmenni! Mert ez utólag is ellenőrizhető (9a napig). Egyébként pedig úgy csalnak, ahogy akarnak.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.09.22. 14:49:52

@John Doe3:

Úgy, galambom, hogy itt felveszik a segélyüket, aztán a következő segélyfizetésig visszautaznak Németországba. Vagy úgy döntenek, hogy még itt is jobb a segélyből élni, mint odahaza.

De ne is törd ezen a kis buksidat. Ezek a "menekültek" primkók ugyan, de nem hülyék. Merkel-picsával ellentétben ők meg fogják oldani. Egy dolog nem fog sikerülni: kizsuppolni őket.

chrisred 2016.09.22. 14:49:57

@DFK: A menekültügy a belügyi együttműködés egyik részterületeként az uniós szakpolitikákhoz tartozik.

chrisred 2016.09.22. 14:50:04

@ben2: Nem, ez konkrétan a menedékkérelmi eljárások elosztása a tagállami hatóságok között.

TheSaurus 2016.09.22. 15:09:57

@Frady Endre: A felvetett kérdések egy részére volt "népszavazás", 2014 tavaszán. Akkor ugye győzött az iGazság. Ami kérdések ez után vetődtek fel, azok ügyében 2018-ban szavazhatunk (ha nem előbb). Nincsenek illúzióim.

ben2 2016.09.22. 15:10:08

@chrisred:

Az lehet, hogy az eljárást is itt kell lefolytatni, de pozitív elbírálás esetén ott kell letelepedést biztosítani nekik, ahol a menedékkérelmi eljárást lefolytatták. Ha tehát ideküldenek 1300 migránst, akik bizonyítani tudják, hogy háború elől menekültek (illetve a hatóságok nem tudják bizonyítani az ellenkezőjét), akkor minden joguk meg lesz arra, hogy itt is maradjanak, ha akarnak. Abban pedig biztosak lehetünk, hogy a magyar hatóságok munkáját mikroszkóppal vizsgálná az összes szponzorált jogvédő szervezet, nehogy egyet is véletlenül elutasítsunk.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.09.22. 15:23:59

@ne tudd ki:

"és mégiscsak elgondolkozunk azon, hogy nem lehetne ÚGY fogadni migránsokat, hogy megalkuszunk velük."

Ezek csak az erőből értenek, vagy abból sem. Ha alkudozni kezdesz, azt a gyengeség jelének tekintik, és máris vesztettél.

Sajnos az a szar ügy, hogy egy csónakban evezünk. Különben szívesen ajánlanám, hogy tégy próbát, alkudozz velük. De a következmények sajnos engem és az utódaimat is sújtanák, nem csak a tieidet.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.09.22. 15:47:49

@ben2:

Akkor sem lenne könnyebb dolgunk, ha alapos okkal el tudnánk utasítani őket, lásd a korábban már belinkelt cikket a németekről.

Tudomásul kell venni, hogy akik már itt vannak, azokat megnyertük. :( Nem lehet megszabadulni tőlük, akár menekültek, akár nem. ÍVégső esetben illegalitásba vonulnak, ahogy azt sok országban már ma is teszik.

chrisred 2016.09.22. 15:47:55

@ben2: A menekült státusz elismerése nem kötelezi az államot arra, hogy letelepedést biztosítson, csak a genfi egyezményben meghatározott jogokat. Azt is csak addig, amíg a menekült státusz elismerésére okot adó körülmény fennáll.

ne tudd ki 2016.09.22. 15:48:03

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Na ja! Ezt igazából úgy értettem, hogy megalkudni/megállapodni MAGUNKKAL abban, hogy mi az, amit megkövetelünk tőlük! Technikailag sem tudom, hogy lehetne velük megalkudni. Nincs is olyan migráns szervezet, aki képviselné őket.

Ha nincs alku, akkor hasonló lesz, mint Hollandiában. Hollandul senki sem tud és gyakorlatilag a hollandoknak kell megtanulniuk angolul. Hát ha valakik Európában fenyegetve vannak, azok ők. És valami csoda folytán: mégis fejlődnek és tudják kezelni a helyzetet.

Sajnos, magunkban sokkal kevésbé bízom...

antonov 2016.09.22. 15:57:36

nem bízom egy olyan miniszterelnökben (a kérdéseiben sem) akinek a teljes pereputtya (de még a gázszerelője is) az ő regnálása idején lett milliárdos...

John Doe3 2016.09.22. 16:00:51

@Kovacs Nocraft Jozsefne: kezd túl sok lenni a feltevés. Oda már nem kívánlak követni, mert az már nem az értelmes vita terepe. Az ingujjból mindig ki lehet rázni olyat, hogy "de akkor mi van, ha ...". Ebben az esetben pl. meg sem fordult a fejemben, mi lesz akkor, ha (idézem) "két segélyfizetés között visszautaznak Németo-ba". Szvsz erre a segély nem is lesz elég.

Attilajukkaja 2016.09.22. 16:46:29

"Remélem nem vagyok egyedül Nagykovácsiban ezzel a gondolattal, és ennek a falunak a lakói elmondják a véleményüket egy “x-"szel erről a világról, erről az országról."
Nem tudom, a szerzo melyik egy "x"-re gondol, de ha "igennel" akar szavazni, az szerintem az egyik legbutabb valasztas! Az igenek ugysem fognak gyozni, viszont emelik az ervenyes szavazatok szamat. A "mondjuk el a velemenyunket errol a vilagrol" pedig egy nagyon naiv hozzaallas!

Thunder_th 2016.09.22. 16:46:45

A szerzővel más körülmények között teljesen egyetértenék. Szavazni állampolgári jogunk és kötelességünk. Persze csak abban a kérdésben, amiről tudunk dönteni. Én ebben a kérdésben nem tudok dönteni. Ugyanis eddig még senki nem mondta meg, hogy jogilag milyen következményei lesznek a népszavazásnak, ha érvényes és eredményes lesz. Konkrétan mely törvények mely paragrafusait fogják módosítani? Mely törvényeket fogják eltörölni, vagy milyen új törvényeket fognak elfogadni? Amíg erre nem kapok egyértelmű választ, én nem megyek szavazni.Ugyanis ezek nélkül az információk nélkül én nem tudok felelősen dönteni. Egyáltalán nincsenek deklarált következmények ebben a helyzetben. Így ez csak bohózat. Persze egyetértve a szerzővel, elmehetnék és beadhatnék üres szavazólapot, hiszen nem tudok dönteni. Ez lenne részemről egy demokráciát erősítő lépés, viszont az időm és kényelmem sokkal értékesebb annál, hogy ezt megtegyem. Helyette inkább csinálok valami értelmeset.

anyadmajma 2016.09.22. 16:47:13

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Tudomásul kell venni, hogy a nemzeti inzultáció első levelének első kérdése így hangzott:
- Egyetért-e ön azzal, hogy a határon túl élő magyarok is kapjanak szavazati jogot?
A visszaküldött elenyésző számú válaszok szerint több, mint 90% szerinte NEM!
Most meg könnyebben szavazhatnak, mint a magyar állampolgárok.
Szóval ennyit a hazug orbán hülyeségéről. Ja, és még jogerős bírósági ítélet is van, hogy orbán hazudik, mint a vízfolyás. Ellentétben az igazmondó Gyurcsánnyal, akire csak próbáljátok rámondani, hogy hazudik.
Ja, és a gazdád ugye szépen le is szarta a Magyar Bíróság jogerős ítéletét.
Na, ezek után i9nkább élek együtt az arabokkal, mint veletek.
És hát nektek kell menni, mert én hiába mennék oda, az összes arab ide fog jönni Magyarországra (mind a 347 millió), és akkor ti élnétek velük, nem én.

ZX 2016.09.22. 16:47:30

A poszt tolónak max. akkor lenne igaza, ha értelmes dologról szavaznánk. De ennek a nszavazásnak az égvilágon semmi értelme, mert nem ügydöntő, és totálisan értelmetlen dolgokról szól. Ennyi erővel szavazhatnánk arról is, hogy az elefántok bőre holnaptól kék színű legyen-e vagy sem?! Pont annyi értelme van. Ez csak arra megy ki, hogy lenyúljanak egy rakat lóvét és Orbán előadhassa a győzelmi beszédét.

$pi$ 2016.09.22. 16:47:43

@ne tudd ki: "Szóval akkor miről is szól ez a népszavazás? Leginkább semmiről. "

Ez az, amit nem sikerült neked sem meg másoknak sem bizonyítani. A nyugateurópai országok már most több tízezer embert zsuppolnának legszívesebben ide, nyilván azért, mert nekik ott éppen púpra van a hócipőjük velük.

Ha nem tesz meg mindent az ország, hogy ezt megakadályozza, akkor holnap, holnapután, jövő héten egyszercsak megjelenik 50 000 vagy 100 000 idegen, akiket nekünk kell etetni, nekünk kell ruházni, fedelet tenni a fejük fölé, akiknek a brutális természetét nekünk kell elviselnünk. Ilyen egyszerű: nem talán majd, ki tudja mikor, hátha, mi lenne ha, az is előfordulhat, hanem amint sikerült átverniük már indulnak is a vonatok.

Félreértés ne essék, az akarat, hogy "küldjük már el ezt a tízezret is nekik" megvan, egyelőre nincs rá lehetőségük. Ha sikerülne megbuktatni az orbánt és odaültetni az ún. demokratikus baloldal bármelyik prominens vagy hírhedt tagját a vonatok már indulnának is. Nem titok, a művelt nyugat is bevallottan akarja és a demokratikus ellenzék is akarja.

Kizárólag a magyar állampolgárok 90% az, aki nem akarja. Merthogy ők buknának az egészen. A svédek nyernének, a németek nyernének, a mohamedéket nem kérdezik, a magyar liberál-kommunisták meg idióták.

Hajdú Peter 2016.09.22. 16:47:51

Az egyetlen helyes valasz, kurva nagy NEM-el szavazni a libsik altal idehozott terroristakra.

conmorientes 2016.09.22. 16:48:14

@zord íjász:
Mondanám hogy poénos itt ma ebben a lavórban "káoszveszélyre" hivatkozni, ha lenne kedvem rajta röhögni, de momentán nincs.
Mert ha szerinted mindaz ami a szemünk előtt zajlik nem a totális zűrzavar, hatalom és megalomániában szenvedő agyak fantazmagóriája és tudatos önös célú rombolása akkor nem ugyanazt a mozit nézzük.
Ráadásul te is beleesel a modern világ csapdájába a türelmetlenségbe. Változást ide de azonnal, holott a társadalomfejlődés egyfajta organikus képet mutat, itt tizen huszon években kellene tudatosan gondolkodni, de azt senki sem szeretné, csak szorgos gázszerelésből egy év alatt krözusra meggazdagodni.
Ezért nem mozdul semmi ami miatt a viktátorunknak csak attól kell félnie hogy tüdőgyulladást kap egy különösen hideg géppuskasorozattól.
Amitől pedig az ember nagyon fél az rendszerint be is következik. Ekkor azonban sajnos megdicsőül, nem pedig belehull abba a történelmi süllyesztőbe ahol a többi hozzá hasonló mellett a helye lenne.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2016.09.22. 16:48:27

@Pista Bácsi: Keresztény könyörülettel a kb. 2 milliárd nyomorban élő emberből kiválogatsz 1-2 milliónyit. Kiáll a városka lakossága, 1000 ember, te végigsétálsz előttük, és ráböksz egyre, hogy ő jöhet, már ma kap vacsorát. A többi menjen vissza a nyomorba. Ők gondolkozhatnak azon, hogy vajon miért nem rájuk bökött a fehér uraság. Ez az a könyörületesség, amivel a lelkünket tehermentesítjük?

hahópihehh 2016.09.22. 16:48:44

amennyi pénzt elloptak ilyen-olyan cimen, már egy egész pofás bevándorlási politikát lehetett volna kiépiteni. ha egy kicsit is tudnának önuralmat gyakorolni, akkor nem kellene sajtpapiron levelezni, csak nem tudnak. innentől fogva az egyetlen dolog, amit tehetnek, egy népszavazás szervezése, ami egyébként csak azért kell, mert a boltbezárásos cirkusz miatt kiirtat törölni kellett, nehogy leordibáljon a szélesvászonról az orbitális bukta, viszont az elcsórt adóforintok egy részét legalább be tudják irni vhova.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2016.09.22. 17:00:33

@conmorientes: "Ráadásul te is beleesel a modern világ csapdájába a türelmetlenségbe. Változást ide de azonnal, holott a társadalomfejlődés egyfajta organikus képet mutat, itt tizen huszon években kellene tudatosan gondolkodni, de azt senki sem szeretné, csak szorgos gázszerelésből egy év alatt krözusra meggazdagodni…”

Minden bántó él nélkül, örülnék, ha megmagyaráznád, hogy ezt miből szűrted le. Minden virtuális és valós beszélgetésemben nagyjából ezerszer mondom el -zanzásítom- azt, amit te is állítasz: itt négy évig tart a jövő. Utánunk az özönvíz és a tűzözön. Csekély számú kivételtől eltekintve, a magyar politikai pártok halálosan be vannak szarva minden olyan kezdeményezéstől, amely hosszútávú és /vagy nemzeti konszenzus lenne szükség hozzá, hogy az a választásokon nyertes pártok, színezettől és ideológiától függetlenül tovább vigyék azt a reformot, amiben előzőleg megegyeztek. (egészségügy, oktatás, energiapolitika, hogy mondjuk a vezérfonalakat kiemeljem) Olyan tervvel nem lehet választásokat nyerni ebben az országban, ami azzal kezdődik, hogy “Ennek eredményét, csak húsz év múlva fogjuk örömmel látni, de addig még sok a munka, drága barátaim…” Ez részben annak köszönhető, hogy a magyarok 26 (frászt: 76 éve hallgatják ezt az üres, a lopást elfedő, lózungot.) Pedig így kéne gondolkozni. Szóval fogalmam sincs miről beszélsz. Biztos nekem címezted ezt a hozzászólást?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.09.22. 17:01:13

@ne tudd ki:

Egy darabig még tudják. Amikor kiugrasz a 100 emeletről, az elsőig nem esik semmi különösebb bajod.

@John Doe3:

Ne is kövesd, mert még szembesülsz azzal, hogy már ma is tömeges jelenség, hogy ugyanaz a "menekült" több néven regisztrál és veszi fel a segélyt. Megteheti, hiszen következmények nélkül megtagadhatja az ujjlenyomatadást.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.09.22. 17:01:20

@Androsz:

"a kb. 2 milliárd nyomorban élő emberből kiválogatsz 1-2 milliónyit"

Na de nem kell kiválogatnod 2 milliót, befogadhatod mind a 2 milliárdot is: Merkeltől tudjuk, hogy a befogadásnak nincs felső határa.

Attilajukkaja 2016.09.22. 17:39:29

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"Merkeltől tudjuk, hogy a befogadásnak nincs felső határa."
Zoldsegekete beszelsz, es meg buszke is vagy ra!!!! Merkel ilyet soha nem mondott.

Jolka40 2016.09.22. 17:39:32

@chrisred: Igen, így van. Kristálytiszta logika.

conmorientes 2016.09.22. 17:42:04

@ne tudd ki:

Azt hiszem kétszer is olvastam tőled "a 90 napig ellenőrizhetőség" kijelentést. Ezzel együtt nem értem mire gondolsz, megköszönném amennyiben kifejtenéd és mondjuk megjelölnéd pontosan a jogszabályt is amire gondolsz.

hahópihehh 2016.09.22. 17:49:38

@ben2: úgy látom, h az egyszerieknek eléggé beépült az a fidesz-mantra, miszerint van egy ún. "brüsszel", aki dirigál, a befizetett pénzünk töredékét csorgatja csak vissza, és arra kényszerit, h uzsorakamatra vegyél fel tőlük hitelt. az vhogy nincs meg, h "brüsszel" nem egy csúnya, gonosz ellenség, hanem egy európai intézménynek otthont adó város, ebben az intézményben helyet kaptak kishazánk képviselői is, akik ha szavazósdi helyett diplomataként viselkedve, a fizetésükért megdolgozva érvényesitenék az álláspontjukat, máris sokkal előrébb lennének, valamint a szajkózott "dehátsokatfizetünkbeéssemmitsemkapunk" cáfolatait is elolvasnák....áááh, mindegy, túl sokat várok el. egyszerűbb csak azt ismételgetni, amit a szájukba szar...pardon, rágnak.

conmorientes 2016.09.22. 17:51:31

@zord íjász:

Rendben, ebben az esetben elnézést kérek és megkövetlek.
Itt és most én estem bele a válaszból fakadó tartalom szűk keresztmetszetéből eredő felületesség csapdájába. Hiába no gyarló és esendő vagyok, ráadásul még az önkritika fogalmát is ismerem, sőt mi több használom :)

Viszont ebben az álláspontunkban teljesen egyező esetben meg kell értened, hogy igenis meg kell tudni valósítani egy olyan önkéntes alapú, de nyílt és háboríthatatlan, illetve befolyásolhatatlan rendező csatornát amely képes lehet majd egyszer és persze nem holnap, az általánostól az egyediig terjedő véleménynyilvánítás tömeges felszívására és annak összesítő rendezésére.
Ennek alapján lehetne kibillenteni a ma demokráciának nevezett, de megromlott képviseleti alapú diktatúrát a helyéről.

conmorientes 2016.09.22. 17:55:22

@Hajdú Peter:

Igazad van ! Úgy kell ! Kérhetlek ugye hogy tégy te is feltétlenül így. Tudod nem x, meg kereszt a szavazólapon, hanem írjál rá egy "kurva nagy NEM-et"
Hálás köszönet.

na4 2016.09.22. 17:55:33

Mit kell ezen annyit rugózni? A helyes válasz: NEM! A migránscsürhe húzzon ki a búsba az országainkból, és a kontinensünkről. Migrants get the fuck out of here !!!

Pop40 2016.09.22. 18:10:17

@abcd1234:

"Értelmes ember látja, hogy ez a szavazás nem a véleményünkre kíváncsi, hanem a pártoldaliságra!"

Ez a duma már csak azért is hülyeség, mert SENKI NEM KÉNYSZERÍTETTE A BALOLDALI PÁRTOKAT, HOGY A NYILVÁNVALÓAN INDOKOLHATATLAN "IGEN" MÖGÉ ÁLLJANAK BE!!!!

Ha a baloldalnak minimális esze lett volna, beáll az egyetlen épeszű válasz, a "nem" mögé. És onnantól fogva te se hablatyolhatnál pártoldali szavazásról, mivel minden párt az ország (és Európa) számára egyedül elfogadható "nem" mellett állna ki.

De a baloldal ehhez is hülye. Aztán csodálkoznak, hogy egy évtizede hatalmon van a történelem legszarabb tolvajkúrmánya, és még őket is képtelenek megverni.

Pop40 2016.09.22. 18:18:52

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Sajnos egyre inkább rá kell jönnöm, hogy a hardcore balosok semmivel nem értelmesebbek, mint Vitya birkamenetesei.

Ezeknek ha azt mondaná Vitya, hogy igaz balos nem lesz öngyilkos, inkább felvágnák az ereiket, csak nehogy neki legyen igaza.

Csak azt az egy apróságot nem veszik észre, hogy EZZEL tartják hatalmon Vityát, lassan egy évtizede.
Nem pedig azzal, hogy a nem mellett szavaznak.

Vityának csak annyi a dolga, hogy beáll a normális álláspont mögé, és a hülye baloldal magától lejáratja magát a népszerűtlennel.

GranTorino 2016.09.22. 18:48:04

@zord íjász:

Ha már ilyen patent cikket írtál, ahol megmondtad a frankót, válaszolhatnál egy kérdésemre, természetesen csupán elméletileg:

Ha királyod ismét népszavazást íratna ki, hogy: "Akarja e Ön, hogy az Európai Unió beleszóljon Magyarország jövőjébe" IGEN/NEM akkor Te elmennél, és szavaznál, hogy dönts a sorsodról?

zord íjász · zordidok.blog.hu 2016.09.22. 18:54:35

@GranTorino: A király hívó szavára minden magyarnak mozdulnia kell.

Kár, hogy ez egy Köztársaság, de még így sem képzelhető el olyan népszavazás, amire én nem mennék el. Mondjuk az általad feltett kérdés, nem menne át egy népszavazási szűrőn, mert nem teljesíti a szükséges kritériumokat, túl általános, félreérthető/nem egyértelmű és ennél fogva értelmezhetetlen, de ez eleve elmélet csak, tehát mindegy.

Pop40 2016.09.22. 20:19:12

@pacagánycsök:

"Aki hozzád hasonlóan csak egy párt segglyukán kikémlelve tudja meghatározni saját és közössége életét, az pont arra jó, amire szánták a nála okosabbak."

Momentán egész Európát ez a téma foglalkoztatja jelenleg.
Merkel mutti egymás után kapja a taslikat a tartományi választásokon. Sőt, a brexit is amiatt következett be, mert a britek elutasítják a túlzott bevándorlást (és ez a nézet azóta erősödött meg, mióta látták, ahogy Calaisnál a migráns hordák ostromolják Angliát.)

Rühellem a fideszt, de ugye nem akarod bemagyarázni, hogy ezt mind a fidesz hozta össze, szerte Európában?

Pop40 2016.09.22. 20:19:15

@Dr.Démonmac1:

"Még ha nem is szimpatizálok a menekülthullámmal, hatványozottan nem tetszik, amit M.O. jelenlegi vezetése csinál. Ezért inkább nem megyek el. "

Szokás szerint két dolog keveredik.

Nem szimpatizálsz a menekülthullámmal. Erről október 2-án lehet szavazni.

Nem tetszik, amit Mo jelenlegi vezetése csinál - erről pedig 2 év múlva lehet szavazni.

Határozottan nem kéne keverni a kettőt.

Nekem sem tetszik egyik sem, így mindkettő ellen leszavazok, de mindegyikre a maga idejében.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.09.23. 06:15:00

@Attilajukkaja:

>>@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"Merkeltől tudjuk, hogy a befogadásnak nincs felső határa."
Zoldsegekete beszelsz, es meg buszke is vagy ra!!!! Merkel ilyet soha nem mondott.<<

Kicsi yukacska, megértem én, hogy te az 1984-ben nevelkedtél, ahol a múlt tetszés szerint hazudható, de az a szomorú hírem van számodra, hogy az internet nem felejt:

"Das Grundrecht auf Asyl für politisch Verfolgte kennt keine Obergrenze; das gilt auch für die Flüchtlinge, die aus der Hölle eines Bürgerkriegs zu uns kommen“, sagte sie der Rheinischen Post."

www.faz.net/aktuell/politik/fluechtlingskrise/merkel-grundrecht-auf-asyl-kennt-keine-obergrenze-13797029.html

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.09.23. 06:15:12

@Pop40:

Úgy őszintén, miért lennének értelmesebbek? Nem hiszem, hogy a világnézet ill. a politikai nézetek és az intelligencia között korreláció lenne kimutatható. Mindkét oldalon vannak igen értelmes és igen idióta emberek.

Gyorgy Nagy 2016.09.23. 06:15:20

Ma a buszon három idöseb ember beszélgetett hogyha a kormány 0.9% nyugdijat ad jövöre akkor ök azért "kampányolnak" hogy a nyogdijasok maradjanak otthon.

kovier 2016.09.23. 06:15:42

Teljesen hibás a posztíró érvelése. Ezen a népszavazáson egyik válasz, de a távolmaradás sem jó döntés. Ha pedig nincs jó döntés, akkor teljesen mindegy mit teszel, az egyszerre demokratikus és nem demokratikus. Semmivel nem gyávább nem elmenni, mint elmenni és a kormány ráutalása szerint szavazni, vagy elmenni, de névtelenül igennel szavazni. Az alapvetés az, hogy ez a kérdés nem arról szól, amit sugall, és ha így elemezzük a lehetőségeket, akkor mindjárt más jön ki! Az is a demokrácia egyik gyakorlási módja, ha nem megy el valaki szavazni. Van az a helyzet, amikor az a helyes, ha nem vesszük föl a kesztyűt!

Tamáspatrik 2016.09.23. 06:16:00

A cikk fő állítása tévedésen alapul: az, hogy én most elmegyek-e szavazni vagy nem és kire szavazok, annak a hatása gyakorlatilag zéró. Tökéletesen zéró a hatás egy országos szavazáson, és általában elhanyagolhatóan kicsi egy helyi választási eredményben.
Annak van hatása, hogyan befolyásolom mások véleményét. Ha hallgatnak rám, fontos a véleményem másoknak, akkor ez egyfajta hullámot indíthat el bizonyos körben, és ha ez sok száz, ezer emberre kiterjed (mivel ők is befolyásolnak másokat), annak már lehet némi aprócska hatása. Nagy hatás csak nagy elfogadást élvező személyek KÖZÖS fellépésével érhető el, az már jelenthet pár %-ot.

Jolka40 2016.09.23. 06:16:10

@Pop40: De mit csináljak, ha egyszer utálok örömet okozni ennek a bandának? Ráadásul gyakorlatilag tökmindegy, hogy igent vagy nemet mondok, vagy el sem megyek. A népszavazás után semmi a világon nem fog megváltozni Európában, csak Orbán és csapata lesz még pökhendibb, lekezelőbb, ellenszenvesebb.

Jakab.gipsz 2016.09.23. 06:16:19

Természetesen mindenkinek el kell mennie szavazni de nem csak most, hanem minden szavazás esetében ez demokráciában élő polgár joga és kötelessége.

Egyébként soha sem fogjuk megtudni, hogy helyesen szavaztunk vagy sem, a hibás döntéseinkkel pedig előbb-utóbb szembesülünk, de csak akkor ha részt vettünk benne.

Ma nem csak a nyugat hanem az európai unió is vajúdik, tetszik nem tetszik döntenünk kell kikel és miért akarunk az elkövetkezőkben együtt élni és dolgozni.

2016.09.23. 06:16:27

@Thunder_th: ."Ugyanis ezek nélkül az információk nélkül én nem tudok felelősen dönteni."

Nem kell döntened semmiről, a döntés nem a te reszortod. Neked egyszerűen csak nyilatkoznod kell, hogy egyetértesz-e azzal, hogy telerakják az országot idegen kultúrájú betolakodókkal, vagy nem. A kapott válasz ismeretében a kormány fog dönteni, hogy szembemegy brüsszellel, vagy -érdektelenség esetén- együttműködik, aminek a következménye lehet, hogy pont a lakóhelyed környékére fog telepíteni egy rakomány migráns családot. Aztán kezdheted az együttélést gyakorolni. Puszán csak ennyiről van itt szó. Lehet itt játszani az értetlenkedősdit, csak aztán utólag ne óbégass, hogy nem ilyen lovat akartál.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.09.23. 07:58:46

@Kovicser:

"Ezen a népszavazáson egyik válasz, de a távolmaradás sem jó döntés. Ha pedig nincs jó döntés, akkor teljesen mindegy mit teszel"

Teljesen mindegy - de csak akkor, ha neked az is teljesen mindegy, vajon egy automatizmus révén teletömik-e az országot integrálhatatlan, kultúridegen és velünk, a kultúránkkal ellenséges tömegekkel vagy sem.

Ne feledd, a kvótadöntés többször deklaráltan nem halott. A skandináv államok, Németország és még páran több tízezer "menekültet" akarnak Magyarországra zúdítani, már kötelességszegési eljárást is fontolgatva.

A népszavazás NEM CSAK a kvótákról szól, nem is szerepel benne a kvóta szó, hanem MINDENFÉLE kényszerített betelepítésről. Az nem válasz, hogy úgyis megszöknek tőlünk, mert mi van, ha a Nyugat talál eszközt ennek megakadályozására? Az sem válasz, hogy a jogosulatlanokat kitoloncoljuk, mert nincs hova - lásd a zindex cikkét arról, hogy a németek félmillió kiutasítottat nem tudnak kitoloncolni, a svédeknél meg 12 ezer kiutasítottat köröznek, mert eltűntek a hatóságok elől.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.09.23. 07:58:54

@Tamáspatrik:

"A cikk fő állítása tévedésen alapul: az, hogy én most elmegyek-e szavazni vagy nem és kire szavazok, annak a hatása gyakorlatilag zéró. Tökéletesen zéró a hatás egy országos szavazáson, és általában elhanyagolhatóan kicsi egy helyi választási eredményben. "

Ezzel azt állítod, hogy BÁRMIFÉLE választáson gyakorlatilag zérus annak hatása, hogy eémégy-e szavazni. Ami lényegében igaz, na de mi van, ha mindenki így gondolkodik?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.09.23. 07:59:00

@Tamáspatrik:

Avagy nem ezek az önmagukban közel zérus hatású döntések határozzák végül meg, vajon pl. a hiperdemokratikus Gyurcsány vagy a szupernáci Orbán kormányozza-e az országot 4 évig?

Persze egyszerűbb nem elmenni szavazni, aztrán utána óbégatni, hogy illegetim a kormány, mert csak a szavazásra jogosultak 27%-a szavazott rá. De SEMMIT nem tettél azért, hogy másképp legyen. Nos, ez nem demokrácia, hanem annak a megcsúfolása - de nem a pártok, nem a kormány részéről, hanem a TE részedről.

Pop40 2016.09.23. 07:59:05

@Jolka40: Elhiheted, hogy én is eszméletlen módon utálok nekik örömet okozni...

Ugyanakkor ezért most speciel nem ők, hanem a hülye baloldal a felelős, akiket az égvilágon semmi nem kényszerített, hogy beálljanak a nyilvánvalóan hibás, ráadásul nyilvánvalóan vesztes "igen" álláspont mögé.

2018-ban majd leszavazom őket, de most nem erről szól a szavazás. És ugyan nem jelent senkire nézve semmi kötelezőt, de ha Merkelék látják a masszív elutasítást, csak észbe kapnak előbb vagy utóbb. Márpedig látják, hisz a német tartományi választásokon is sorra kapják a pofonokat.

Pop40 2016.09.23. 07:59:15

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Igen, ebben van valami.

Hülyét tudok kapni ettől, mikor valami hívő homlokegyenest a saját érdekei ellen szavaz, pusztán azért, mert ezt az ukázt adta a pártja.

Eddig ez jórészt a fidesznél volt jelen, de most a balosok csinálják ugyanezt a hülyeséget. És tőlük sem tolerálom.

Én abszolút eu-hívő vagyok, de az eu csak jobb lesz attól, ha a valóban rossz dolgait kritizáljuk, és nem bólogatunk automatikusan mindenre. (az egyik véglet a balosok, akik minden hülyeségre bólogatnak, a másik meg Vityáék, mikor a "tiszteletet a magyaroknak"-jellegű hülyeségekkel provokálják az eut, teljesen feleslegesen.)

ne tudd ki 2016.09.23. 09:51:37

@$pi$: Azt hiszem, nem fogadod el, hogy az EU-n belül szabad a munkaerő áramlása (sőt, Orbánék szerint még az EU-n kívülről is. ld. ukrán/afrikai elképzelések).
Ha ezt elfogadod, akkor láthatod, hogy az EU-n belüli migrációt NEM LEHET megakadályozni! Legfeljebb a kilépéssel.

ne tudd ki 2016.09.23. 09:51:42

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Magyarország még úgy is fennmaradt, hogy ebben az országból a törökök MINDENKIT kiírtottak a 17. századra. A 19-edikben a magyar nemesi réteg alig tudott magyarul. Nem kell félni a migránsoktól, mert mi is azok vagyunk!

ne tudd ki 2016.09.23. 09:51:56

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Persze egyszerűbb nem elmenni szavazni, aztrán utána óbégatni, hogy illegetim a kormány, mert csak a szavazásra jogosultak 27%-a szavazott rá. De SEMMIT nem tettél azért, hogy másképp legyen. Nos, ez nem demokrácia, hanem annak a megcsúfolása - de nem a pártok, nem a kormány részéről, hanem a TE részedről. "

Azt azért el kellene fogadni, hogy lehet olyan szituáció, amikor az ember nem tud, vagy nem akar választani.

Sokan elmondták már, hogy a választás az egy AKTÍV lépés, amiért az embernek felelősséget kell (tudnia) vállalni. Legyen az pár- iskola vagy munkahely választás. A kényszerhelyzetekért nem vállalunk felelősséget. Ha fegyverrel, erőszakkal kényszerítenek egy döntésre, akkor döntök, de felelősséget nem vállalok érte.

Itt, a jelen helyzetben a kormány írt ki népszavazást. Érted? A KORMÁNY. Egy olyan kérdésben, amit nem sikerült velem megértetnie. Egy ilyen helyzetben az a TERMÉSZETES, hogy az ember nem vesz részt.

Ha '18-ban a Gyurcsány és Orbán közt lehet majd csak választani, akkor azon sem fogok részt venni, mert 2 alkalmatlan jelölt közül nem akarok választani. És igenis van üzenete annak, ha az ember a távolmaradásával a nyertes legitimitását gyengíteni akarja. Ez szerintem TELJESEN demokratikus lépés és gondolkodás.

Az alacsony részvételi arány az kell hogy jelezze a politikusok számára, hogy érdemes új pártban gondolkodni, mert a meglevőek nem elégítik ki az emberek igényét.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.09.23. 10:58:10

@ne tudd ki:

"A 19-edikben a magyar nemesi réteg alig tudott magyarul."

Lehet, hogy újat mondok neked, de a magyar nép nem kizárólag a nemességből állt. Avagy ha úgy hiszed, hogy a parasztság is alig tudott magyarul? Mert akkor hadd kérdezzelek már meg, miképp lehet, hogy ma mégis magyarul osztjuk egymást?

"Nem kell félni a migránsoktól, mert mi is azok vagyunk!"

Nem vagyunk, hanem csak voltunk, egészen más körülmények között, pl. akkoriban nem létezett nemzetállam, nem léteztek védett országhatárok - de ez ne zavarjon téged, moss össze mindent. Na meg ezer év itt-tartózkodás után talán némi alappal sajátunknak tarthatjuk ezt a területet.

Talán az is eszedbe jut, hogy mi beilleszkedtünk az akkori Európába, felvettük a kereszténységet, sőt évszázadokig Európát védtük a betolakodó "migránsok" - törökök, tatárok, egyebek - ellen.

Talán az is felfogható, hogy közös alapnak túl soványka az a kétséges állításod, hogy ők is migránsok és mi is azok vagyunk - holott csak voltunk ezer éve.

Az évtizedek óta jól beágyazódott olasz maffiát megszorongatja a frissen betelepülő orosz maffia. Az olaszok védekeznek, mire az oroszok: Ne féljetek tőlünk, mi is gengszterek vagyunk.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.09.23. 10:58:13

@ne tudd ki:

"Azt azért el kellene fogadni, hogy lehet olyan szituáció, amikor az ember nem tud, vagy nem akar választani. "

Van ilyen. Kezdem elhinni neked, hogy neked mindegy, hány ezer vagy tízezer muzulmánt telepítenek be a hazánkba. De majd akkor se sírj, ha ezek a kedves, barátságos, toleráns, a nők jogait maximálisan tiszteletben tartó, a homofóbiát hírből sem ismerő, a kereszténységet és az ateizmust tisztelő emberkék saria-járőröznek az utcáinkon, leköpdösik és megerőszakolják a miniszoknyás lányodat, és köztéri bombákkal rendezik egymás közötti vitáikat.

"Itt, a jelen helyzetben a kormány írt ki népszavazást. Érted? A KORMÁNY."

Na és? Törvényes joga van erre, nem?

"Egy olyan kérdésben, amit nem sikerült velem megértetnie."

Komolyan nem érted? Csak mert ahhoz képest elég aktívan magyarázod...

"Ha fegyverrel, erőszakkal kényszerítenek egy döntésre, akkor döntök, de felelősséget nem vállalok érte."

Nem veszed észre, hogy a nemszavazás is döntés? A döntésedért pedig felelősséget kell vállalnod, akár tetszik, akár nem. Ugyanis a döntésed következményeit akkor is viseled, ha nem vállalsz felelősséget érte. Következménye pedig a nemszavazásnak is van.

"Az alacsony részvételi arány az kell hogy jelezze a politikusok számára, hogy érdemes új pártban gondolkodni, mert a meglevőek nem elégítik ki az emberek igényét."

Ha a parlamenti választásokra gondolsz, akkor egyet is értenék veled - csakhogy okt. másodikán nem az lesz. Másrészt láthatod, mi sült ki az LMP-ből, Schiffer is bedobta a törülközőt, mert NEM LEHET más a politika.

Továbbá azt is láthatod, mi lett abból, hogy a maszop politikáját elutasították a választók: Lett belőle kistucatnyi hasonlóan impotens és a népakarattól elrugaszkodott pártocska, amelyek ugyanúgy nem elégítik ki az emberek igényeit.

Attilajukkaja 2016.09.27. 19:14:41

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"Kezdem elhinni neked, hogy neked mindegy, hány ezer vagy tízezer muzulmánt telepítenek be a hazánkba."
Extrem allaspontok kozott csapongsz. Senki nem akar itt tobb tizezer muzulmant. Meg az altalad melyen lenezett ballibsik sem. Az EU orszagok sem. De a kerdes most nem ez, hanem az, hogyan viszonyuljunk a rank zudulo menekultaradattal szemben. Az europai erkolcsi ertekek alapjan be kellene fogadnunk a menekulteket. A mi kis Liliputyinunk ezt mindig is alapbol ellenezte. Ez is egy hozzaallas. Nem tul keresztenyi, de egy hozzaallas.
Ami most van a vilagban, az szvsz egy humanitarius katasztrofa. A lenyeg, hogy mi, magyarok hogyan allunk hozza. Eddig nagyon rosszul. A kis magyar lego Duce semmi mast nem tett, mint hogy betette a labat az ajtonyilasba. Semmi konstruktiv javaslata nem volt, csak akadalyozta az egyuttmukodest, amire pedig nagy szukseg lett volna.

"Nem veszed észre, hogy a nemszavazás is döntés?"
Persze, hogy egy dontes,...csak eppen nem arrol, amirol a kormany hirdeti. ;o) De ezt te is jol tudod!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.09.28. 08:16:18

@Attilajukkaja:

Elegem van a félrebeszélésedből és a hazugságaidból, mostantól tiltalak minden blogban.

Attilajukkaja 2016.09.28. 13:36:33

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"mostantól tiltalak minden blogban"
Szoval feladtad? Pocskondiazol es tiltasz? Igazi kadarista/fideszes hozzaallas. Gratula! :o))))
süti beállítások módosítása