Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Nagykovácsi blog. Határtalanul, de a határokon belül maradva. Kibeszélő.

Zord idők

Dávid és G.

G-Day a nagykovacsi.neten? avagy nyílt levél Fáber Dávidnak

2016. április 01. - zord íjász

Kedves Dávid!

Mindem tiszteletem a tiéd, Dávid. Nagyon sokszor elmondtam akkoriban, felemlegettem most is, e blog nyitányakor. 2010 és 2014 között, a nagykovacsi.net Civil közösségi hírportál és fóruma jelentette itt a szabad levegőt. Betöltötte a feladatát, munkáját elvégezte, eltűnt. A Virtualitás Istene nyugosztalja és kisérje szeretettel a digitális örök vadászmezőkön. Maradt belőle egy facebook oldal. Talán így kellett történnie, és ma már nem bánom, hogy így alakult. A blog.hu szolgáltatásai olyanok, mint a magyar reformok: működnek. A különbség az, hogy ezt én itt, nap nap után, bizonyítani is tudom.

Értékelem, hogy a facebook oldaladon felületet biztosítasz a CBA-vitának (is), Dávid. Nem mintha az önkormányzat részéről bárki is képviseltetné magát a nagykovacsi.net-en, de ez legyen az ő döntésük. Mint látod, vannak dolgok, amelyek nem változnak. Már van facebook oldala az önkormányzatnak, nem szorulnak rá, hogy máshol vitázzanak, ha ezt hazai pályán, otthonos környezetben is megtehetik. Megtehetnék. 

Klassz, amit csinálsz. Éljen a szólás- és véleményszabadság, hurrá demokrácia, gördüljön az információszabadság szekere, szárnyaljon az alkotmányos (alaptörvényben biztosított) joggyakorlás, legyen minden átlátszó, a helyi közélet pedig példamutatóan legyen az,…a jogszabályok egy igazságos társadalom felépítését szolgálják, és ne egy párt akaratát,  a választási bizottság tagjai azt lássák, amit mindenki, és a közpénz soha-sehol-semmikor ne veszíthesse el a közpénz jellegét, akkor se ha kétharmadnyi, szarmaszatolásra kész arrogancia akarja ezt elhitetni. Én hiszek ebben a nagy büdös és messziről bűzlő magyar demokráciában, még így is, ezt is elmondtam. Kevesebb zárt ülést, több eszmei, vitára kész nyitottságot. CBA-ügyben is, egyetértek. Azt nem tudom, hogy jogszerűtlen-e zárt ülést tartani a kérdésben, – ismertem az idevonatkozó szabályozást, egy várakozó poszt miatt utánanéztem –  mert én nem vagyok jogász, és a jog egy zavaros víz, de kommunikációs szempontból nagy melléfogás az önkormányzat részéről, és teljesen felesleges, az biztos. Nyerő pozícióban, nem sétálunk bele leengedett kézzel a pofonokba.

És nem, nem kell kímélni a politikusokat. Közpénzből, az adófizetők kínnal, vérrel, gyötrelemmel megkeresett adóforintjaiból élnek, és abból élnek nyuszi barátai, rokonai és üzletfelei is. Senki nem kényszerítette őket arra, hogy közszereplőként kiálljanak a jus murmurandi ökle elé. Ütni, vágni, rúgni kell őket – különösen ha megérdemlik –, ahol lehet, ahol kell. Aki például azt meri állítani, hogy nálam jobban gyűlöli Semjén Madárgyilkos Fővadászt, az szimplán hazudik, a róla alkotott véleményemet soha nem rejtem el, nyíltan vállalom bármikor. Én még a 444. nevű copy-paste szörnyoldal vérhibbant kommentszekciójának őrjöngését is elfogadom, pedig azoknál csak a 888.-at gyűlölöm jobban, ez utóbbira életemben egyszer kattintottam rá, de utána még a billentyűzetet is fertőtlenítettem. 

De hol húzódnak a határok, Dávid?

g-day_a_nagykovacsi_neten.jpg

“Nem gondoltam volna, h ők is g…k” 

11 órája ott virít.

Vajon mi lehet a kipontozott részen? Mire gondolhatott a felhasználó? Annyira izgi. Kitalálni sem tudom, de remélem nem arra, hogy g…k. Persze, hogy nem arra. Ez kizárt dolog. Mert ez nem ugyanaz lenne, mint amikor az index leközölte Lali bácsi szavait. Simicska úr, nyilván úgy érezte, hogy eljött az ideje a G-Daynek. Annak a g…zésnek hírértéke van, annak hírértéke volt, az Index szerkesztői lecsapták a magas labdát. Part szakadt, falak omlottak le, új világ kezdődött, azóta is tele van a média minden bugyra a leszámolósdi részleteivel.

Játsszunk le egy gondolatfutamot, kísérletképpen, és tételezzük fel, hogy a felhasználó arra gondolhatott – én biztos vagyok benne, hogy nem –, amire mindenki, aki azt hiszi magáról, hogy hírfogyasztóként, a sorok és a kipontozott részek között is olvasni tud. 

Nem vagyok én ellene a g…zésnek. Én ugyan nem használom ezt a szakkifejezést nyíltan, bizalmas körben is csak elvétve, de kétségtelen, hogy igen gyakran ez számít az egyetlen pontos és találó megfogalmazásnak egyes emberek, tevékenységek vagy rémtettek elnevezésére, legyen az pl. terrorizmus vagy orvvadászat. Ha g…zni kell, g…zzünk. Nem vagyok én álszent, a tűréshatárom másokkal szemben is széles és megengedő. Viszont olyankor kiírom/kimondom hogy geci.

De csak abban az esetben széles a tűréshatárom, ha a g…zésre van ok, indok, magyarázat, alátámasztó bizonyíték.

Az, hogy valaki kipontozza a g…zést, attól az még g…zés marad, és attól tartok az olvasók jelentős többsége egyféleképpen pótolja ki a pontozott részt, mert a felhasználó nem azt írta oda hogy gonoszok, gépek, gnómok, vagy gazemberek, mert ezeket és millió g-vel kezdődő és k-ra végződő szép magyar szavunkat, talán le merte volna írni, nem beszélve a gázlómadarak, a gereblyék, vagy a gombaszedőmeghatározásról, amennyiben ez ideillene. Sajnos azonban csak a gk illik ide, és az olvasók ezt tudják is. Az, hogy a felhasználó g..ző kedvében van, sajnos nem ment téged a szerkesztői kötelességeid alól, Dávid. Kivéve, ha egyetértesz vele, vagy támogatod ezt az irányt a szerkesztési alapelvekben.

Nevetségesen nagyképűen hangzik, de tény: én ennek a blognak az adminja, a szerkesztő-tulajdonosa vagyok. A blog.hu szabályzata is így nevez, és így hivatkozik rám a felhasználási feltételekben. Az én teremtményem, az én művem, én szerkesztem, én birtoklom, én alakítom, csak én adhatok jogot vendégposztra, én moderálnám, ha kellene, és senkinek semmi beleszólása nincs abba, hogy mi jelenik meg rajta és mi nem, milyen témákról írok és miről nem, és egészen extrém eseteket leszámítva, én döntök a megszüntetéséről és törléséről, ha esetleg eljön az ideje. Szerkesztő vagyok. Pont. De ez akkor is csak egy blog. Ráadásul inkább egy terápiás, kibeszélő blog, szellemi játék. Komolyan csinálom, mert másként nem tudom, de akkor is csak egy szerény, helyi témákkal foglalkozó blog. Amit viszont te csinálsz, az egy hír és médiaoldal, sok kedvelővel és nagy látogatottsággal, ráadásul bejegyzett sajtótermék volt még nagykorában, lajstromozva. Mostanra ugyan csak egy facebook oldal, de te, egész eddigi munkásságodra hivatkozva is, valóban joggal és büszkén mondhatod el magadról, hivatalos minőségben is, hogy Szerkesztő vagy.

Én emlékszem arra, hogy miként és hány féle módon próbáltak téged/a portálodat partvonalra szorítani, negligálni, semmibe venni, amíg a nagykovacsi.net Civil Közösségi Hírportált építgetted, négy, pusztítóan aktív éven át. Én emlékszem a végeláthatatlan és pontosan dokumentált mindennapi konfliktusokra, beszólásokra, az ügyvédre, a címer használat megtagadására, a “milyen apukázásra”, a “névtelen kommentelők” re, a “kirívóan közösségellenesre”, a Fórumra névvel írt, de válasz nélkül maradt kérdésekre, a jegyző asszony is megismerte a szőnyeg szélét, amikor leállt velünk pajtiskodni, és emlékszem arra, hogy a végén már akkor is közérdekű adatkéréssel kellett fordulnod az önkormányzathoz, ha azt akartad megtudni tőlük, hány óra van. Tovább is van, mondjam még? Elég lett volna egyetlen apró tévedés, hogy bepereljenek téged, és ezt tudtad, nagyon jól. Megbeszéltük, száz privát levélben, szóban, élőben. Soha nem találtak rajtad fogást, tudtad, hogy minden kimondott/leírt/átengedett szónak jelentősége van. Moderáltad a Fórumot, moderáltad magadat. Csak annyira, amennyire ez nem járt önfeladással, és elmentél a falig, amíg a törvény engedte, de nem tovább.

Én megértem, hogy a PiCinkék fruszráltak. Szép dolog a demokrácia, és nemes dolog a meggyőződés melletti rendíthetetlen kiállás, de ekkora beégés után, ilyen hosszú, megkésett, és kilátástalan harcba beleállva, ennyire reménytelen helyzetben tolni ezt a monomániás szarkavarást a CBA beruházás ellen, kiábrándítóan csüggesztő lehet. Nem csodálkozom, hogy a híveik/támogatóik lassan képtelenek gátat szabni az elkeseredésüknek. Ilyenkor feszültségcsillapító lehet egy kis g…zés. Mondom mindezt úgy, hogy kezdettől fogva részleteiben ismerem az egész történetet, és már a legelején elmondtam, hogy egyáltalán nem tartom kizártnak, hogy a CBA-nak esze ágában sincs ténylegesen megépíteni ezt az üzletet, mert a telek birtoklása önmagában is óriási haszonnal kecsegtet, amennyiben továbbpasszolják egy másik vállalkozónak. Belterületi föld, meghatározott célokra. Befektetés. Vagyon. Eladják pl. a Sparnak. Akkor aztán kezdődhet újra a buli, foroghat a verkli megint. Mindegy is, majd a demokrácia szabályai szerint, kisorsolják a végeredményt CBA kérdésben, a falu meg örül. Vagy nem. Az egyetlen, amit teljes bizonyossággal kijelenthető, hogy a zsigeri g…zés nem fog jót tenni a helyi közmorálnak és a te megítélésednek sem. Ahogy elnézem, az Önkormányzatnak is kezd tele lenni a töke ezzel a műsorral.

Tedd fel magadnak az alábbi kérdéseket:

  • Vajon mennyire fognak komolyan venni téged, ha eltűröd, hogy a felhasználóid le…zzék a Nagykovácsi Önkormányzat képviselő testületét?
  • Vajon mennyi a valószínűsége annak, hogy a Nagykovácsi Önkormányzat képviselői közül bárki is válaszolna nagykovacsi.net facebook oldalon bármiféle felvetésre/kérdésre, miközben azt látják, hogy le…zik őket? Eddig sem tették, de ezek után, mégis mennyi esélye van ennek?
  • Valóban, tényleg úgy gondolod, hogy ezek az emberek – a képviselők – megérdemlik, hogy le…zzék őket? Ebben a témában már eljátszották a hitelüket? Megérdemelnek bármit? Ennyire súlyos lenne a helyzet?
  • Kiszelné Mohos Katalin tényleg ennyire nagy játékos lenne? Neki már jár egy kis g…zés?

Szerintem töröld a felhasználó hozzászólását és a magad – általam nagyra becsült – keresetlen stílusában közöld vele és mindenki mással, akinek kedve támadna egy kis g…zésre, hogy fogják vissza magukat. Jobb lesz nekik, jobb lesz a falunak, jobb lesz a nagykovacsi.netnek, jobb lesz neked.

Mert, ha így hagyod, ha hagyod ezt, akkor téged előbb vagy utóbb, irgalmatlanul seggbe fognak baszni. És szerintem ez a lehetőség téged sem fizikai, sem lelki, sem szellemi, sem érzelmi, sem jogi értelemben nem dob fel. Tévedek? 

Mert azt tudom, hogy mindenki, aki azt hiszi, az van a facebook kommentben, hogy gecik, az téved. Te ezt nem tűrnéd, soha. Még kipontozva sem.

Kósa-S. Péter

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zordidok.blog.hu/api/trackback/id/tr698550276

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása