Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Nagykovácsi blog. Határtalanul, de a határokon belül maradva. Kibeszélő.

Zord idők

Aki megölte Oroszországot

Egy háború anatómiája – 3.

2022. március 07. - zord íjász

A poszt 18 éven felülieknek szól.

Ukrán katonák a történelem leghíresebb trágár levelének írása közben. Az arcok és az egyenruhák változnak, de a harc időtlen. Forrás: Twitter / Business Ukraine/innen, ha tudni akarod mi ez

Mottó: "El fogunk menni a végsőkig. Harcolni fogunk... harcolni fogunk a tengereken és óceánokon, harcolni fogunk egyre növekvő bizalommal és növekvő erővel a levegőben, megvédjük szigetünket, bármibe kerüljön, harcolni fogunk a partokon, harcolni fogunk a leszállópályákon, harcolni fogunk a mezőkön és az utcákon, harcolni fogunk a hegyekben; sohasem adjuk meg magunkat." (Winston Churchill, 1940, június 4., rádióbeszéd)

Vlagyimir Putyin a világ legsikeresebb nemzetépítője. 

Az ukránoknak szobrot kell majd neki állítaniuk Kijev főterén azután, hogy Oroszország összerogy, és hosszú távon darabokra esik a megnyerhetetlen háborúja következményeinek roppant súlya alatt.

Lehet ez egy kicsi, egy napig álló, habszivacsból készült szobor is, de szerintem, ami jár az jár: úgy összerántotta az ukrán nemzetet, úgy megerősítette az összetartozás tudatukat, úgy feltüzelte a nemzeti, patrióta érzelmeiket – jól mondod, még az eddig is erős nacionalizmusukat is –, úgy összeforrasztotta őket, olyan egységbe terelte őket, ahogy zaklatott történelmük során szerintem még senki. Aki 1991 után ukránként eddig nem volt különösebben büszke Ukrajnára/a kormányára/az elnökére/a népére, az Majdan óta, vagy 2014 óta, de igazán február 24.-e óta biztosan az: ezt a heroikus küzdelmet látva bárki az lenne, akiben van szív. Árulók persze mindig voltak, vannak, lesznek, de itt a teljes képet kell nézni.

A magyarok 500 éve próbálják átjuttatni azt az alapvetően igaz üzenetet a határainkon túl, hogy mi kivéreztünk, emberfeletti küzdelemben, iszonyú veszteségeket és tragédiákat elszenvedve védtük önmagunkat, a kultúránkat, a megmaradásunkat, és ezzel együtt örömmel vagy kényszerűségből, az mindegy, de védtük Európát, a nyugatot, a kereszténységet a muszlim veszedelemtől – ez még akkor is így van, ha részben csak pufferzónaként útban voltunk a Török Porta és a Bécsi Udvar hatalmi harcában –, de rajtunk kívül (én még nem hallottam róla) ezt sehol nem tanítják és/vagy gondolják így.

Mi tudjuk, mi így gondoljuk, mi átéltük, de másokat nem érdekel, vagy letagadják ezt.

Amit mi 500 év alatt nem tudtunk elérni, azt az ukránok 10 nap alatt összehozták: ők a demokrácia, a szabadság, a függetlenség, a nyugati kultúra és európai eszmények védelmezői egy honvédő háborún belül, amelynek keretében az egész civilizáció küzdelmét magukra vállalva harcolnak a mostanra tulajdonképpen sátáninak és barbárnak lefestett Oroszország ellen, amelyet a világbékét veszélyeztető Putyin vezet...és ez a narratíva a nap 24 órájában ismétlődik a mérvadó, sokak által nézett, vezető hírcsatornákon. Már most tananyag.

Senki nem akarta az ukránokat ∼20 éven belül felvenni sem a NATO-ba sem az Európai Unióba, mert egészen egyszerűen reménytelennek tűnt, hogy ezen időszakon belül képesek lennének teljesíteni a csatlakozási feltételeket bármelyikbe is – a Forbes a 10 legrosszabb gazdaságának listáján a 4. helyre tette 2011-ben, Guinea után, de GDP tekintetében is rendkívül rosszul szerepelt –, nem beszélve a geopolitikai aggodalmakról, hiszen konkrétan háborúban állt, miután a kis zöld emberkék darabokra szedték. Amióta Putyin megindította a háborúját máris jobb helyzetbe tornázták magukat csatlakozási szempontból és érzelmi oldalon.

Bárki, aki olvasta Ukrajna (jelen esetben ez a mai Ukrajnát is magában foglaló földrajzi területet jelenti) történelmét az tudja: 1000 évnyi zord idő tépázta, alakította ennek a területnek a sorsát, amely állandóan más birodalmak, fejedelemségek, királyságok, császárságok, cárok érdekszférájának ütközőzónájában helyezkedett el: egy magyar számára ez ismerős képlet.

Görögök, makedónok, rómaiak, gótok, hunok magyarok, besenyők, vikingek lakták vagy éppen szaggatták, aztán a Litván Nagyfejedelemség, a Lengyel Királyság, a Moszkvai Nagyfejedelmeség, a Mongol Birodalom, A Habsburg császárság, a cári Oroszország, a sztálini Szovjetunió marcangolta és/vagy olvasztotta magába. A kozákok önállósági törekvései hamar kudarcba fulladtak, szinte mindig akadt valaki, akinek hűséget kellett fogadniuk, vagy akivel óriási véráldozat árán harcba kellett bocsátkozniuk, hogy legalább a nyelvüket, kultúrájukat megőrizhessék, ha politikai függetlenségüket nem is. Vannak ennek a harcnak legendás fejezetei, amely pl. a te disznópofa, te kancasegg, te hentes kutyája, te kereszteletlen tökfej kezdetű, mostanra a világirodalom részévé lett levélben is megmutatkozik.

Többnyire a túlélésért folytatott harc dominált. Ebben láthatóan nincs újdonság.

Ráadásul amikor a Szovjetunió széthullott, Ukrajna akkor sem lett az az ország, amivé válnia kellett volna. Mintha az elveszettség, a kétségbeesés, a nyomorultság összes folyója Ukrajnában ömlött volna össze Európában – hozzánk ebből pl. a szemétkezelés megoldatlansága miatt a Pet(palack)kupa, tehát sok száz tonnányi szemét jutott el eddig főleg, és természetesen a nyelvtörvény miatt politikai hadakozás, a honfoglalási emlékmű rendszeres megrongálása, a magyarokat ért zaklatások. 

Itt nem részletezendő okok miatt úgy alakult, hogy több kárpátaljai magyarral kerültem kapcsolatba, és sokat beszélgettem velük...jól mondod, még nem jártam Ukrajnában/Kárpátalján, de nem is kaptam hozzá nagy kedvet. Életemben ennyi elkeserítő beszámolót nem hallottam: elnéptelenedő magyar falvak, parlagon heverő földek, kevés a munkáskéz, de egyre több a tolvaj, 10 házból 6 üres, szemét, elhanyagoltság, elvándorló fiatalok, mindenütt csak az öregek maradnak, mindenki külföldre házasodik vagy ott vállal munkát ameddig lehet...a városban jobb a helyzet valamivel, de a falu haldoklik. Kárpátalja pátosz nélkül. Nem tudom mennyire jellemző ez, de három különböző kistelepülésről érkezett embertől hallottam ugyanezt. Mondjuk, Magyarországon sem ismeretlen tendencia, ez igaz.

De ez csak tényleg csak műanyag palack a problémák hegycsúcsán, még ha nekünk első helyen állóan fontos is.

Európai mértékkel mérve biblikus méretű szegénység, állami és hétköznapi korrupció, elképesztő bűnözési ráta, romokban heverő gazdaság, idegengyűlölet, oroszgyűlölet, mindengyűlölet, tomboló nacionalizmus, csökkenő népesség, a jól kihasznált mezőgazdasági adottságok mellett a még mindig kiaknázatlan lehetőségek tárháza, állandó orosz beavatkozás, megfélemlítés, választási családok, hősies forradalmi megmozdulások, a Majdan-tér vérfürdője, országcsonkítás, belső ellentétek...hosszan lehetne sorolni. 

2022. február 24.-én mindezt elsöpörte a valódi megmérettetés. És abban az ukránok felülemelkedtek önmagukon.

Putyinnak tehát – nemzetépítő munkájának elismeréseként – jár az elismerés ukrán részről. Az agresszióval okozott károkért, a gyerekgyilkosságokért, az özvegyekért, az árvákért, az elpusztított városokért, a lerombolt infrastruktúráért másféle jutalomban fog részesülni, de én nem hiszem, hogy ehhez a Hágai Nemzetközi Bíróságnak sok köze lesz.

Ez a jutalom majd akkor lesz esedékes, miután Putyint a saját emberei az oligarchák közreműködésével megpuccsolják, házi őrizet alá helyezik, vagy elmegyógyintézetbe zárják, ha tényleg megbomlott az agya, vagy váratlanul fellépő egészségügyi problémák következtében még az ukrajnai háború alatt életét veszti. 70 éves, szerintem nagyon beteg – ha ránézek ez az első, ami az eszembe jut –, teljesen széthullottnak tűnik, az időnként rátörő úgynevezett Hosszú Asztali Paranoiában szenved, amelyet valószínűleg nála a cári felsőbbrendűség érzékeltetése, az egyszerű eszközökkel végrehajtott merénylettől való félelem és a fertőzések elkerülésének vágya okozhat. Ez utóbbit még el lehet fogadni, de az első kettőt csak saját maga építi és gerjeszti.

Ugyanakkor nyilvánvalóan állandó háborús stresszben kell ébernek maradnia: ez még egy egészséges, fiatal szervezetet is megviselne, és én kétlem, hogy Putyin naponta 5 óránál többet aludna. Napközben katonai jelentéseket olvas, a parancsnokainak az óránkénti beszámolóit hallgatja, videokonferenciákat tart, rögtönöznie kell a hadászati helyzet vagy a nemzetközi büntetőintézkedések változásaira reagálva, és magas hőfokon égeti a készenléti energiáit. Mindeközben bizalmatlanságban és rettegésben él: a nyilatkozatai egy sarokba szorított vadállat dühének és szűkölésének az elegyét idézik fel. Állítólag folyamatosan dührohamai vannak: én ezt elhiszem, dezinformációs háború ide vagy oda. A hadjárat kínját figyelve, a hazai és nemzetközi reakciók fényében, illetve a brutális gazdasági, politikai, társadalmi következményeit tekintve indirekt módon is bizonyítottnak látom az amerikai hírszerzés értesüléseit erről. Vlagyimir Putyin mostanra talán ezerszeresen megbánta, hogy nem gondolta végig azt az öt kérdést, amelyre minden háború megkezdése előtt választ kell adni a győzelemhez.

Bár azért ezt lehet tudni a történelemből: az orosz gondolkodás, az orosz ember tűréshatára nagyon más.

Ettől függetlenül, úgy vélem, hogy Putyin megölte Oroszországot. És ez szomorú történet, pedig nekünk magyaroknak gyakorlatilag csak fájdalmat hozott ez a birodalom.

Hosszú időre kivégezte Oroszországot gazdaságilag – ha a világ ilyen keményen lépett volna fel 2014-ben, akkor ez a háború talán nem kezdődik el –, kivégezte az orosz népet, akikre talán szégyen hullhat, ha nem tagadják le a származásukat külföldön, kivégezte az orosz szavahihetőséget, az orosz politikai konszenzust, az oroszok bizakodását, hitelességét, becsületét és az orosz reményeket, visszamenőleg is az orosz történelmet. Minden orosz dicsőségre és hősies áldozatra torzító üvegen át fognak nézni egy darabig a világban. Most azok képviselik mindezt, ami Oroszországban a múltban, a jelenben és az emberekben érték, akik az orosz utcákon tüntetnek a háború ellen és kockáztatják a börtönt vagy az életüket.

De még annak az esélyét is kivégezte, hogy esetleg meghallják és meghallgassák nyugaton a jogos – ha volt ilyen –, vagy általa jogosnak vélt orosz sérelmeket. Ezek után már teljesen mindegy, hogy akadtak-e tolerálható, elfogadható, észérvekre alapozott aggodalmai, amelyeket eleve nyilván politikai-kereskedelmi módszerekkel kellett volna rendezni, mert irgalmatlan hatalom összpontosul a kezében, és olyan nyomásgyakorlásra alkalmas eszközei vannak, amelyekkel valóban kikényszeríthette volna, hogy odafigyeljenek rá. Ebből maradnak a tántorgó, batyuikat cipelő öregemberek, a kutyájukkal-macskájukkal menekülő emberek és a síró gyerekek. A partinak vége, mint a föld-levegő rakétatalálatot kapott orosz helikopternek.

Az orosz kultúra nem egyenlő az orosz politikával, és semmiben sem egyenlő Vlagyimir Putyinnal, ám téved, aki azt állítja, hogy ennek az abszurd indoklással megindított, egyre inkább a civilekre összpontosító háborúnak a mocska nem fröccsen rá bármire, amihez az "orosz" jelző tapad.

Az orosz kultúra csodálatos: az oroszok a képzőművészetben, az irodalomban, a zenében, a filmművészetben az egész emberiség kultúrkincsének maradandó darabjait alkották meg – a Sztalker nagyjából az orosz néplélek tűpontos leirata lehet,  Bulgakov (Kijevben született és Moszkvában halt meg, az ukránok és az oroszok is magukénak érezhetik, és akad még ilyen) Mester és Margaritája pedig letehetetlen csoda, Eisenstein filmes nyelvezetét ma is másolják, az orosz színészek (háborús filmekben jön ez különösen erősen elő) simán lealázzák hitelességben a világ összes más nemzetének színészét –, de Putyinnak erre is sikerült rápakolnia a saját lázálmainak negatív következményeit. Ha egy magyar karmesternek kell észhez térítenie a nézőtéren ülő közönséget, akkor biztosak lehetünk benne, hogy még sokáig velünk marad ez az élmény, és lesz több is abból a kultúra minden szegmensében, amit jelzős zajnak hívnak: látjuk ennek jeleit.

Putyin páriát csinált Oroszországból. Nehéz lesz innen visszakapaszkodni.

Minden ok, amely miatt a NATO-t létrehozták, 2022. február 24.-én végérvényesen és maradéktalanul igazolást nyert. Putyin ∼20 éves regnálása alatt Oroszország autokratikus rendszerré való átalakítása, a Közép-Európai vagy Közel-Keleti nyomulása, a balti államok választásaiba való beavatkozási kísérletek vagy az infrastruktúra elleni kibertámadások, a grúziai háború, az Ukrajna 2014-es – egyébként önmagában páratlan katonai és politikai profizmussal, gonoszsággal végrehajtott – megcsonkítása a Krímben és Kelet-Ukrajnában, az amerikai választások idején kifejtett elképesztő dezinformációs és trollkampánya... semmi kétséget nem hagyott afelől, hogy itt a soha nem nyugvó rosszindulat munkálkodik a mélyben, mint Mordorban.

Ne kezdd el felsorolni az USA háborúit, propagandista, nem fogják a párhuzamok hitelesíteni ezt az agressziót. 

E háború kirobbantásával felkerült az i-re a pont: az amerikaiakon kívül nem nagyon hitte senki – én sem –, hogy valaki a délszláv háború után megint képes az egész világot megrázva egy ilyen háborút kezdeményezni Európában, de ahogy írtam, "Távol álljon tőlem, hogy én megpróbáljak az orosz birodalom vezetőjének fejével gondolkodni, vagy megpróbáljam egyáltalán kitalálni, hogy mire lenne képes a céljai eléréséért..."

Most már tudjuk mire. 10 napja ezt nézzük.

Winston Churchill tudta. Franklin D. Roosevelt tudta. Harry S. Truman tudta. Az a 30 ország 1949-ben tudta. A Szovjetunió fenyegetést jelentett hidegháború alatt. Soha nem lehetett benne megbízni, és kiderült – már rég –, hogy a mai Oroszország is csak a nevében különbözik tőle, de a hamu alatt ott ég a cári és sztálini/főtitkári birodalmi nosztalgia parazsa. Adolf Hitlert és a Harmadik Birodalmat el kellett taposni a II. világháborúban (a 30 éves háború második szakaszában), mert ő volt az elsődleges célpont, és ehhez minden segítséget meg kellett adni a Szovjetuniónak is, hogy talpon maradjon, össze kellett vele fogni, együtt kellett vele működni, de minden kézfogás mögött ott volt a Führer jóslata és (kudarcba fulladt) terve a szövetség szétrobbantására: ez a szövetség az angolok-amerikaiak-oroszok között csak addig tart, amíg ő él. A náci Németország és a kommunista Szovjetunió egymás tükörképei voltak a világbirodalmi törekvéseikben, és amint a Harmadik Birodalom elbukik – ez nyilvánvaló és természetes volt –, a többi országnak fel kellett készülnie a Szovjetunió/Sztálin elleni harcra. Jalta, Potsdam...tudjuk. Eladtak bennünket a békéért (értsd: a hidegháborúért) és a vasfüggöny rossz oldalára kerültünk.

A NATO – a védelmi szövetség – csak rámutat a véres és rommá lőtt ukrajnai városokra, és így szól: si vis pacem, para bellum. 

A finneknek már mondani és mutatni sem kell. Élő tapasztalatuk van arról, hogy mit jelent az orosz közelség. Simo Häyhä mai harcostársai gőzerővel gyakorolnak, a finn politikusokat meg hirtelen érdekelni kezdte a NATO tagság.

A nyugatnak/az USA-nak, mindenben igaza lett, és mindenki, aki 1999-ben Magyarországon a NATO csatlakozásra szavazott, az helyesen járt el, akár politikusként akár egy civil polgárként akarta ezt. Az Oroszországot övező NATO védelmi gyűrű nem Oroszország katonai megtámadása miatt készült, hanem ketrecként, hogy féken tartsa a cári ambíciókat: soha nem is volt más célja. Ürügynek is röhejes, szánalmas, ócska és történelmietlenül primitív arra hivatkozni, hogy itt bárki katonai csapást akart volna mérni Oroszországra, vagy azért kellett Putyinnak elindítania a háborút, mert Ukrajna – egy szabad, független állam –  csatlakozni akart a NATO-hoz vagy az Európai Unióhoz...Oroszország Anyácska és az Eurázsiai Unió helyett.

Nem, propagandista, Oroszország nem lehetne soha a NATO tagja, mert éppen miatta hozták létre: mintha Törökország kérné a felvételét a Szent Ligába 1571-ben, Lepanto előtt. Ukrajna lehetne tag, de ő meg nem (volt) rá alkalmas.

Azt a hivatkozást – a sok álindok közül az egyiket –, hogy a háborút lépéskényszerből kellett elindítani, igen sokan elsütötték a történelem során. Többnyire nettó hazugság volt...jön a háborús példatár, ahogy megígértem.

Az az ember – legyen például egy magyar –, aki azt hiszi, hogy a Nyugat-Európai országok bármelyike hajlandó lett volna háborút kezdeményezni Oroszország ellen 1945 után, vagy 1990 óta, az említett öt kérdés hiteles megválaszolása nélkül, az nem tudja, mit beszél: még a kubai rakétaválságot is sikerült kellő erélyű, passzív katonai fellépéssel, de párbeszéddel leszerelni, pedig az valóban pengeélen táncoló háborús helyzet volt. Senkinek nem állt érdekében egy Oroszország elleni háborút kirobbantani, a NATO bővítésének nincs és nem volt ilyen célja soha.

Oroszország kimagasló kereskedelmi partner – az USA cégeinek is –, óriási üzleti lehetőség az ipar számtalan szereplőjének... és egyben persze Európának energetikai függőség, de kezelhető függőség, amennyiben béke van, emellett kontinens nagyságú ország, olyan emberekkel, akik lángoló hazaszeretettel és az orosz föld iránti odaadással viseltetnek bármiféle külső agresszióval szemben, és így bizonyítottan életveszélyes ellenfél egy honvédő háborúban: senki sem támad rá egy ilyen országra, hacsak nincsenek szuicid hajlamai. Ezt még a szenilis Biden is tudja. Putyin még annál is jobban.

Tehát aki azt sugallja/terjeszti, hogy a NATO-nak – és ezen belül kiemelten fontos szerep jut az európai tagállamoknak – bármiféle érdeke fűződne/fűződött volna valaha is ahhoz, hogy háborús konfliktust generáljon Oroszországgal, az a legegyszerűbb és legmegengedőbb esetben téved, súlyosabb esetben Kreml-propagandistaként hazudik, alapesetben csak teljesen hülye, de szélsőséges esetben persze akár vegytiszta haza- és nemzetáruló is lehet, aki a béke, Európa, a magyar nép halálos és esküdt ellensége, és akit egy demokráciában valószínűleg az összes kapcsolatával együtt fel kellene térképeznie és/vagy le kell vadásznia a nemzetbiztonsági szerveknek, mert potenciális fenyegetést jelenthet az országra (lakosságra, helyi politikusokra) nézve, amennyiben egy Putyinnál is rosszabb forgatókönyvíró kerül esetleg a jövőben a Kremlbe, és ez az orosz expanziós tevékenység kiszélesedik. Az ilyen figurákat (ideológiai, vallási fanatikusok, ellenséges propagandát terjesztő dezinformációs oldalak üzemeltetőit stb.) a világ összes normálisan működő országában legalább megpróbálják szemmel tartani, és ha nagyon durvul a helyzet, akkor begyűjtik.

Igen, én sem hiszem, hogy Putyin vagy bárki rá merne támadni egy NATO országra. Ha ilyesmivel próbálkozna, valószínűleg előbb lőné le a belső köréből valaki, mielőtt ezt megvalósíthatná.

De az egyetlen, amit ebből a háborúból eddig biztosan megtanultunk, hogy az elképzelhetetlen is elképzelhető.

A zord idők lehetnek zordabbak is.

A bejegyzés trackback címe:

https://zordidok.blog.hu/api/trackback/id/tr4517773978

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

arthurthedent 2022.03.09. 15:57:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Pedig ezek a tények. Oroszo. küzd a liberalizmus ellen."

Az. A liberalizmus ellen küzd ukrajnában. Ha ukrajnának még lennének atomfegyverei, akkor valószínűleg valahol máshol küzdene.

Bár mondjuk putyin azt mondja, hogy a náci drogosok ellen küzd, de persze kell mondani valamit. Tudod, a híveknek, mint te. :(

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.09. 16:00:21

@arthurthedent:

Ezek a hadviselés ősi szabályai.

Én nem Putyin híve vagyok, hanem az igaz szóé.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2022.03.09. 16:14:19

@ulpius66: Így visszaolvasva, nem kellett volna hagynom, hogy leírhasd ezeket a gyalázatos mondataidat, rögtön törölnöm kellett volna a kommentedet. A liberális hozzáállásnak megvan a maga kára. Szinte már én szégyenkezem, hogy ennyire felzaklattam magam, pedig nagyon nem szoktam. Ha ez volt a célod, tagadhatatlanul sikerrel jártál. Mindig tanulok valami újat magamról.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2022.03.09. 16:21:15

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Pravda. Mondd, hogy az Igazság/a Pravda híve vagy, Iván. Ezzel két legyet ütsz egy csapásra, és dorombolhatsz az orosz agressziónak is. Látom nagyon sajnálod, hogy rosszul megy a szekér. Szegény, Iván.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.09. 16:31:42

@zord íjász:

Az erkölcs a jog felett áll a keresztény világnézet szerint.

arthurthedent 2022.03.09. 16:38:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Én nem Putyin híve vagyok, hanem az igaz szóé."

Hát persze! :D Az igaz szót akkor sem ismernéd fel, ha nyakon vágnának vele.

arthurthedent 2022.03.09. 17:54:31

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Igaz az a szó, mely vissztükrözi a Természetes Jót."

Mondtam, hogy fogalmad sincs mit jelent az, hogy "igaz", be is bizonyítottad.

white999 2022.03.09. 19:34:08

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Úgy tűnik, ezt a csatát bukták az oroszok. Egyszerűen nem tudtak jól kommunikálni.

Ami azonban nem jelenti, hogy nem az oroszok oldalán van az igazság."

Azt meg végképp nem, hogy az oldalukon van. Egy agresszornak soha nincs igaza. Semmivel nem indokolható. A megelőző csapás is csak vélelmezhető. Ha művelt lennél erről szól a Philip K Dick Különvélemény novellája. Az el nem követett bűnért nem lehet büntetni, mert mindig van választás. Az utolsó pillanatban is.

white999 2022.03.09. 19:36:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Pedig ezek a tények. Oroszo. küzd a liberalizmus ellen.

Nem, Putyin hatalmáért és pénzéért küzd amit oligarcháknál tárol és amit a népétől vett el. Csakúgy mint Orbánovics. Csak a kretének szopják be a hozzágyártott ideológiai dumát.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.09. 19:37:03

@white999:

Az USA az utóbbi 50 évben 25 alkalommal volt agresszor. Szóval ez eleve lényegtelen.

S ennek eleve semmi köze az elkövetett vagy nem elkövetett bűnökhöz.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.09. 19:38:14

@white999:

Orosz oligarchák nincsene 15 éve.

Putyint meg eleve nem érdekli a pénz.

white999 2022.03.09. 19:38:31

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Az erkölcs a jog felett áll a keresztény világnézet szerint.

Helyes a jog alapját az erkölcsnek kellene adni de hogy jön ez ide a főbűnöket naponta megszegő Putyin és Orbánivicsnál?

white999 2022.03.09. 19:39:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Az USA az utóbbi 50 évben 25 alkalommal volt agresszor. Szóval ez eleve lényegtelen.

Ezt majd ha az amerikaik támadnak, most nem ők a téma és az agresszorok.

white999 2022.03.09. 19:40:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Orosz oligarchák nincsene 15 éve.

Putyint meg eleve nem érdekli a pénz.

Most hangosan felröhögtem.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.09. 19:42:17

@white999:

Simán lehet agressziót elkövetni a nagyobb jó nevében, erre akartam utalni.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2022.03.09. 20:58:22

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ezt gyaníthatóan nem ide akartad írni, hanem az Elegem van-ra. Ott sem lenne több értelme, mint itt, szóval mindegy.

arthurthedent 2022.03.09. 21:06:26

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Likvidálva lettek. Ez a putyini reform egyik kulcseleme."

Oroszországban mindig is voltak oligarchák, néha egyesek meghalnak és újak jönnek helyettük, de oroszország soha nem volt oligarchák meg szervezett bűnözés nélkül. Ezt mindenki tudja.

CSOKKI MÁLNA 2022.03.09. 21:20:48

@arthurthedent: Hodorkovszkij például kapott egy tíz éves beutalót Szibériába. Emlékszem, akkoriban az ATV-n a nagyokosok azon elmélkedtek, hogy ezzel a lépéssel Oroszország elvágta magát kulcsfontosságú nyugati technológiáktól, és nem lesz képes kitermelésre. Hát persze.. tényleg nem

arthurthedent 2022.03.09. 21:30:14

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Putyin likvidálta őket. Nincsenek tehát."

Persze, persze, putyin rendet tett. Háhogyne!

arthurthedent 2022.03.09. 21:33:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Putyin likvidálta őket. Nincsenek tehát."

Tudom nagyjából mi történt, annak idején utánanéztem. A putyin hatalmat akart, voltak akik az útjába álltak, ezeket bedarálta a levesbe, olyanokat ültetett a helyükre, akik hűségesek voltak hozzá. Ennyike.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.09. 21:37:00

@arthurthedent:

Ha valaki "ültetni lehet"? az már eleve nem oligarcha.

S igen, Putyin minden oligarchának egyeszséget ajánlott, megtarthatrják vagyonukat, ha lemondanak oligarcha stáyuszykról.

A többség elfogadta ezt. Aki meg nem, annak ma már nincs meg korábbi vagyona.

arthurthedent 2022.03.10. 06:51:50

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Ha valaki "ültetni lehet"? az már eleve nem oligarcha."

Hát igen, előtte nem is voltak oligarchák, utána lettek azok. És persze az oligarchákat is lehet "ültetni" csak egy nagyobb oligarcha kell hozzá. Volt is, Putyin elvtárs, a legnagyobb oligarcha, a te példaképed és gazdád.

arthurthedent 2022.03.10. 11:59:18

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Már elismerted, hogy putyin előtt voltak oligarchák, elismerted, hogy most vannak oligarchák, akkor most hova erőlködsz. Valahogy ki akarod hozni a példaképedet a becsület lovagjának? :D

apro_marosan_petergabor 2022.03.10. 13:09:30

Talán nem kellene ennyire nyalni a végtelenségig soviniszta, magyargyűlölő ukránoknak, akiket jelenleg egy CIA által felbérelt sorozatszínész vezet a már jelzett sovén szellemben, az áldemokrácia égisze alatt - a nem éppen európai nyelvtörvény már alatta született...
Jeleleg 3/4 Európa nyomja nekik a hadianyagot (raktárról) - szintén amerikai nyomásra.
Amerika megtanult proxy háborúzni, egész jól csinálja - ehhez ideális egy ilyen retardált majom, akit most Bidennek hívnak, s direktben távvezérelhető az establishment által.
Amellett a post cím ugyan olyan, mint ez a háború, mellé informál. Ha ránézek a térképre azt látom, Ny-U lassan be lesz teljesen kerítve, Kijevvel együtt. Ez pedig véget vet ennek a sztorinak, a CIA ügynök szereplésével együtt.
Már vannak alku javaslatai, ez még fog fejlődni, akkor a magyarországi rendkívül nagypofájú, arrogáns u. nagykövet asszony is talán halkabb lesz (én még ebben a helyzetben is haza zavartam volna, kérve egy jobb modorút), a szakértők már szervezik a színész kimentését Kievből...
Az ukrán népet - illetve egy részét - sajnálom, egy részük úgy került ebbe a borzadályba - megvezetve - mint Pilatus a Credóba. Sem Zselenszkijt, sem a többi oligarcha haverját sem sajnálni, sem komolyanvenni, sem értékelni nem tudom. Zselenszkíj CIA megbízást teljesít, távolról nézve ügyesen. Valójában semmi más nem történik, mint háborús marketing, de az annál többet, folyamatos hazudozással felvizezve - Kigyó szigeti "mártirok", szétlőtt atomerőmű, 3 percen belül elönti az atomfertőzés Európát, az oroszok erőszakolás közben gyermekvért isznak, Klicsko mindjárt lő, de tényleg mindjárt stb., stb. Ukrajnából nézve viszont borzalmasan drága és szörnyű, de legalább felesleges mindez. Mi és mi(Európa) viszont szívhatunk. Most és majd, akár jővőre is. Az USA meg LNG-t szállít majd hajószám, kegyesen, kicsit drágábban, a Timmersmann pedig lejjebb csavarja a gázt a szabadságért. Ja mert ő olyan....
Amellett hányingert keltő a nyugati sajtó is, amely simán elnézte a totálisan antidemokratkus nyelvtörvényt, a magyarok megfélemlítését, az ukrajnai emberek oligarchák általi totális kizsákmányolását - az most Zs-t a demokrácia bajnokának, hősnek reklámozza, az oligarchák völgyével együtt.
Tehát józanság, az EU is ki fog józanodni.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2022.03.10. 14:48:38

@apro_marosan_petergabor: Szóljál a tartótisztednek, hogy emelje a koffein-energiaital-gyógyszeradagodat. Ezt a kommentet ugyanis szóról szóra ugyanígy beírtad már ide egyszer, bár akkor még csak a Piltátusig jutottál. Gondoltom leestél a székről a fáradságtól.
A Rogán előírja nektek, hogy hány naponta kell ismételnetek egy-egy kommentet, egy -egy blogposztban? Kemény meló: sok blogposzt, sok komment.

Goebbels azért ezt jobban és hatékonyabban csinálta, pedig nem is volt még internet. Hiába, nehéz a mesterhez felnőni. De ha még 10000000-szer elismétled tiéd lehet az Brendel Mátyás-díj bádogfokozata. Mert ő – és ezt el kell ismerned – még a kapcsával együtt is sokkal profibb nálad, és ő legalább igazat mond...rólatok is.

zordidok.blog.hu/2022/03/07/aki_megolte_oroszorszagot/full_commentlist/1#c41267366

apro_marosan_petergabor 2022.03.10. 15:16:40

@zord íjasz:
1) Nem, csiszoltam rajta, majd bővítettem, még közérthetőbbé téve, s örömmel tettem, frisssen - hogy segíthetek : nem örülve a helyzetnek, hogy erre szükség van
2)Független vagyok, sehová el nem kötelezve, saját, szabad (nagyszerű és jól, sok-sok forrásból tájékozott) elmével - tudom, ez nálatok szokatlan, sőt...
3) Ha neked matyi minta és csúcs, hadd fejezzem ki őszinte sajnálatomat - viszont olvasgasd kedvedre - van, aki a tejbegrízt kelkáposztával összeöntve fogyasztja, a tetején parmezánnal és azt hiszi franciásan étkezik)- én nem akaromm elvenni az étvágyadat ettől
4) Goebbels viszont nekem nem minta, meghagyom a kommunistáknak meg a liberóknak - nektek

zord íjász · zordidok.blog.hu 2022.03.10. 15:34:58

@apro_marosan_petergabor: Komplett tudathasadás az életed. Full kommunista nick-kel kommunistázol. De mit tegyünk: fideszes Kreml-ügynök vagy, nem az eszedért alkalmaznak. Megkapod az ukázt, kitolod a kommenteket, mint a szart, felmarkolod a lóvét, szopsz, nyalsz, gombot varrsz. Elég megnézni az aktivitásodat, hogy bárki számára világos legyen mindez. Pakolnak is az orcádra mindig, mindenhol, vastagon.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2022.03.10. 15:44:28

@apro_marosan_petergabor: "Ha neked matyi minta és csúcs, hadd fejezzem ki őszinte sajnálatomat"

1. A floodban, kis fideszjanicsár, a floodban verhetetlen, arról van szó az esetedet tekintve. Ő a király. Kérjél tőle szakmai tanácsot, mondom, mert ez így nagyon gyenge.
2. Bármikor nyugodtan kifejezheted a sajnálatodat, bárkinek, akkor is, ha teljesen felesleges és értelmetlen, ez nem a Bekiáltás, nem a Forgókínpad, nem a Médianapló, itt szabad kommentelni, amíg ismered a határokat.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2022.03.10. 15:49:02

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Azt gondolom. Ilyen háborús időkben csúcsra jár a Kreml/FSZB szófiai részlegének Dezinformációs és Trollosztálya. Becsüllek is érte, tényleg odateszed magad a blog.hu-n. Gondolom tied a Baszd fel az agyukat a faszságaiddal! akciócsoport.

apro_marosan_petergabor 2022.03.10. 17:28:58

@zord íjász:
Csak rávilágítok, milyen sötétek vagytok. A nickemen tornázol? Azért választottam, hogy senki el ne felejtse ezeket a gazembereket - akik csak 3-an voltak a sok tízezer kommunista, ávós gazember közül, de szépen "képviselték" ezt a fajtát, s képviselik ma is leszármazottaik, holdudvaruk révén.
Aki bejegyzéseimet olvassa, s értelmesebb egy porcelánkutyánál ezt egyből megérti...

arthurthedent 2022.03.10. 18:02:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Nem ismertem el."

Ja, hogy oroszotszágban nincsenek oligarchák. :D Akkor jól van. :D

arthurthedent 2022.03.10. 18:34:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Így igaz: nincsenek kb. 15-20 éve."

Az az érdekes, hogy a statisztika, a véletlen törvényszerűségei alapján már régen mondanod kellett volna valamit, ami igaz. Nem értem, hogy hogy vagy képes egyáltalán arra, hogy MINDIG a valósággal szemben beszélsz. Még csak véletlenül sem mondasz soha semmit, ami igaz lenne, zseniális. :D

arthurthedent 2022.03.10. 19:00:47

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "A valóság az, hogy nincsenek oligarchák Oroszországban."

Hát persze. Hogy lennének. A putyin rendett tett, hű, de milyen fasza nagy rend is van. :D

arthurthedent 2022.03.10. 19:10:46

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: az, szimpla tény. :D nincsenek is orosz oligarchák, ez szimpla tény.... :D nyilván az egész világ téved, de te tudod. ezt is. mint mindent. :D

zord íjász · zordidok.blog.hu 2022.03.10. 20:20:35

@apro_marosan_petergabor: Ez mondjuk igaz. Rengeteg zsidó bloggert és kommentelőt ismerek, akik Adolf Hitler, Goebbels, Mengele, Heydrich nick alatt interneteznek, hogy a világ ne felejtse el ezeket a gazembereket.

Ja, nem. Egyetlen egy ilyen sincs és soha nem is volt. Elképzeléhetetlen ugyanis, hogy egy egészséges lelkületű ember olyan fedőszemélyiséget/becenevet/álnevet válasszon magának, amely taszítja.

Amit csinálsz, azt a pszichológia a tudatalatti kivetülésének hívja: valójában vonzódsz ezeknek az emberekenek az erőszakos, gyilkos természetéhez, és te magad is örömmel ölnéd meg, zárnád börtönbe, taposnád el azokat, akik nem állnak veled egy platformon. A személyiségükhöz vonzódsz, tudat alatt. Három évig tanultam pszichológiát, és a tanárom állandóan kapacitált, hogy az legyek, mert nagyon értettem hozzá, de nekem csak szórakoztató és persze roppant hasznos kirándulás volt.

Jó utat kívánok neked porcelánkutya-szakértő, vár a tudatalattid éjsötét verme.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2022.03.10. 20:35:54

@midnight coder: @Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: @Alick: @body_andras: @Billy Hill: @Team Vincent: @Cpt. Flint: @CSOKKI MÁLNA: @Etniez: @élveteg: @white999: @birkamenet: @Boldeone2: @bordon: @arthurthedent: @apro_marosan_petergabor: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem szoktam ilyet csinálni, de ezt feltétlenül javaslom elolvasásra, abban az esetben, ha esetleg még erre nem került sor (nekem ma küldték el). A szerző Oroszországgal és a Szovjetunió­val foglalkozó történész, a Sorbonne tanára. Többek közt egy Berijáról szóló életrajz, valamint a putyinizmusról, az orosz geopolitikáról és a Szovjetunió utolsó éveiről szóló könyvek szerzője.

Csak azért küldöm, hogy talán okuljon ebből az, akinek muszáj lenne, és megerősítse a hitét azoknak – nekünk –, akik e történetnek minden árnyalatával együtt is az egyetlen, jó, igaz és vállalható oldalon állunk.

magyarnarancs.hu/publicisztika/igy-probalta-zsarolni-putyin-a-nyugatot-ukrajna-megtamadasa-elott-246715

zord íjász · zordidok.blog.hu 2022.03.10. 20:38:02

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: ja neked is küldöm, öreg vastagbőrös harcostársam, mint a fentieknek, ugyanazzal a kísérőszöveggel, csak elbújtál.

magyarnarancs.hu/publicisztika/igy-probalta-zsarolni-putyin-a-nyugatot-ukrajna-megtamadasa-elott-246715

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.10. 22:11:00

@zord íjász:

Alapvetően itt az a helyzet, hogy Putyin valószínűleg elszámolta magát, ez csatavesztés lesz, de mint legtöbbször az orosz történelmebn, a csatavesztések is félgyőzelmet hoznak, s felkészítenek a következő, immár jobban megtervezett győzelemre.

A tát óriási: sikerül-e agyagba döngölni az 500 éve hetvenkedő nyugatot, s szinte minden arra mutat, ez a nyugat csak lassítani képes, megállítani nem. Ami persze nagyszerű hír számunkra.

arthurthedent 2022.03.10. 22:19:59

@zord íjász: Ah, köszi ezt a cikket, nagyon fontos dolgok vannak benne... és nagyon félelmetes. Mondjuk igen, ahogyan sejtettem, amikor moszkva végzett ukrajnával mi következünk. Legalábbis ez putyin terve. :( :(

arthurthedent 2022.03.10. 22:21:09

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "A tát óriási: sikerül-e agyagba döngölni az 500 éve hetvenkedő nyugatot, s szinte minden arra mutat, ez a nyugat csak lassítani képes, megállítani nem. Ami persze nagyszerű hír számunkra."

Rohadj meg te szemét hazaáruló!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.10. 22:23:51

@arthurthedent:

Nem hinném, hogy a hazám azonos lenne egy törpe kisebbség gonosz érdekeivel.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.10. 22:25:42

@arthurthedent:

Nincs ilyen terv.

Elég jól ismerem a Putyin mögötti háttér-agytrösztöt. Egyszeráen nem létezik terv arra, hogy integrálni kellene Eurázsiába Közép-Európát.

eszti..... 2022.03.11. 00:30:41

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Elég jól ismerem a Putyin mögötti háttér-agytrösztöt. "

Mesélj még!

zord íjász · zordidok.blog.hu 2022.03.11. 05:56:49

@dare: De szarul raktam össze ezt a levéllistát, valahogy te is lemaradtál, pedig biztos voltam benne, hogy nálad is rákattintottam a válasz gombra. Neked is elküldöm, ugyanazzal a kísérőszöveggel, ahogy a többieknek.

magyarnarancs.hu/publicisztika/igy-probalta-zsarolni-putyin-a-nyugatot-ukrajna-megtamadasa-elott-246715

eszti..... 2022.03.11. 11:33:49

@zord íjász:

Szívesen. Megdőlni látszik az a narratíva, hogy a kárpátalji magyarok nem ragadnak fegyvert Ukrajna védelméért. A Pesti Srácok ma megjelent helyszíni tudósításában egy gyertyánligeti önkéntes katona édesapja felteszi a nagy kérdést:
„az Orbán Viktorotok most milyen viszonyban van Putyinnal?”.
A riport további részében is találni hasonló utalásokat.

apro_marosan_petergabor 2022.03.11. 13:07:51

@zord íjász: Mások mellett a pszichologiát sem kellene erőltetned, mert az sem megy. Egy gyenge libero vagy, akikre az a jellemző, hogy azt hiszik, jobban tudják hogy valaki mit gondol, mint aki gondolja.
Mozgásod matyiéra emlékeztet, egy kicsivel jobb modorral, de gondolatilag egy platfomon vagytok, nem a valóság vagy annak megismerése érdekel benneteket, hanem az, amit róla gondoltok, s mindenáron rá akartok oktrojálni másokra.
Ez a szokásos vágyvezérelt újságírás formájában szokott jelentkeznia bolsevik-libero sajtóban, no meg a blogokban is.
Mi ez nem értékeljük (inkább a tényekből indulunk ki), s szerencsére egyre többen fellépnek ellene - nyugaton is - bár nem egyszerű, de eszerencsére vége a ballib sajtó monopóliiumnak.

apro_marosan_petergabor 2022.03.11. 14:08:38

Megjegyzem van egy nagyon komoly baj Zselinszkíjjel. Mindent elkövet annak érdekében, hogy az EU-t, vagy EU országot, vagy egy NATO országot - s ezzel mindenkit - belerángasson a háborújába. Folyamatosan ezen dolgozik, az sem zavarja ha 25x elmondják támogatói, hogy ez nem megy ezért, azért..
Életveszélyes bajkeverő, elszabadult hajóágyú (CIA ügynök), úgy tűnik a gazdái is nehezen tartják féken. Putyin egyfajta orosz birodalmi logika mentét mozog, így hozott egy téves, rossz, az európai békére, jólétre veszélyes döntést - Zselinszkíj kiszámíthatatlan, s gátlástalan, jelenleg egyszerre veszélyesek az európai békére.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2022.03.11. 14:58:25

Még a "válasz erre" gombra sem kattintok rá.

"...téves, rossz, az európai békére, jólétre veszélyes döntést..."

Aha. Ezt így mondják felétek? Téves, rossz döntés? 8 éves gyerekek és terhes nők szétágyúzása az egy téves, rossz döntés? Ühüm. Ezt az ukázt adta ki a Rogán, ez az új irány a kommunikációban?

Az európai békéért aggódó fideszjanicsár Kreml-propagandista, aki ÁVH-s tömeggyilkosok és vérkommunisták nevét veszi fel, mert kívül hordja a tudatallatiját.
Azt hiszem, ebből elég volt. Teljesítettem az úriemberhez méltó elvárásokat. Senki nem szólhat egy szót sem, elmentem az igaz liberalizmus végső faláig, de itt az ideje kitakarítani a szemetet. És még a kommentedet sem dobom ki, mert örömömre szolgál, hogy minden szavam visszaigazoltad ismét.

Küldtem egy linket. Megpróbáltam, de nem sikerült fényt gyújtanom a benned kavargó sötétségben. Tudomásul veszem.

Ahogy mondtam: Jó utat kívánok neked porcelánkutya-szakértő, vár a tudatalattid éjsötét verme...

...vagyis finoman jeleztem, hogy nincs itt keresnivalód. De ezúttal már nem bízom pusztán a belátásodra, hogy új terepet keress a blog.hu-n az ocsmányságaid terítésére. Védd tovább a gyerekgyilkosokat, a Gazdád Gazdáját.

Máshol.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2022.03.11. 15:05:04

@eszti.....: "A Pesti Srácok ma megjelent helyszíni tudósításában"

Elismerésem. Te ilyeneket olvasol? Inkább mennék Kijevig, mezítláb, hogy egy kereplővel a kezemben szálljak harcba az oroszokkal. Azt hiszem életemben egyszer olvastam el ott egy cikket (a 444-ről, a HVG-ről vagy a régi Index egyik cikkéről jutottam oda, és talán még én is hivatkoztam rá a hitelesség miatt), de után hónapokig lelkiismeretfurdalásom volt, hogy rákattintottam.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2022.03.11. 15:07:27

@zord íjász: Tudatallatiját =tudatalattiját, a többi elütés kivadászását a nyelvtannácikra bízom

eszti..... 2022.03.11. 15:27:37

@zord íjász:

Ilyeneket is. Előbb a gazeta.pl c. lengyel portál,. természetesen fordítóval. Kíváncsi voltam, mennyire hiteles a Balázs Artur Mo tiszteletbeli konzuljának lemondásáról szóló hír.
Ezek szerint vége az egekig magasztalt lengyel-magyar barátságnak.

white999 2022.03.11. 15:51:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Alapvetően itt az a helyzet, hogy Putyin valószínűleg elszámolta magát, ez csatavesztés lesz, de mint legtöbbször az orosz történelmebn, a csatavesztések is félgyőzelmet hoznak, s felkészítenek a következő, immár jobban megtervezett győzelemre.

Mit nem mondasz. Kizárt dolog, hogy a kommunizmus eszménye egybe oltva a fehér keresztény nacionalizmus világgal valaha is veszítsen. Max ledobja az atomot-és ezzel győzedelmeskedni fog. Pár tanyasi paraszt meg a tajgában lehet túl is éli és örökké fogja emlegetni. Kár, hogy neked a gombafelhő megpillantása után nem sok időd lesz kiélvezni de milyen csodálatos percek lesznek azok. Erre gondolj ne legyél pesszimista.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.11. 16:06:43

@white999:

Tény, hogy mi keresztények nem félünk az atomháborútól. Szemrebbenés nélkül aktiválnánk az atomgombot, ha erre lenne szüksége a jó érdekében. De azért jobb lenne elkerülni.

Olyan ez, mint a patkányírtás. Jobb lenne békében élni velük, azaz legyenek ők máshol, s ne jöjjenek a mi pincénkbe. De ha egyre csak jönnek é jönnek, kénytelen vagyunk a patkánymérget bevetni.

white999 2022.03.11. 17:40:32

Szeretem bennetek, hogy a 10 parancsolatot betartjátok és komolyan veszitek Isten igéjét.
Ne ölj. Ismerős, nem?
Szeresd felebarátod.
Aki kővel dob, kenyérrel dobd vissza.
Istenem, ilyenkor nem fagy le az agyatok a kognitív disszonancia miatt?

eszti..... 2022.03.11. 18:43:39

@white999:

A fotelkeresztények nem gyakorolják hitüket, csak hangoztatják.

white999 2022.03.11. 18:48:38

@eszti.....: Birca nem fotel keresztény, mert ember ennyire kretén nem lehet. Sokáig tipródtam de csak pénzért lehet valaki ekkora barom.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2022.03.11. 19:10:10

@eszti.....: @white999: Sajnos az ő problémája egészen más természetű. Ő ingyen ilyen.

A probléma az, hogy a mentális állapota sem mentesíti a tetteit. Itt – értsd: a blog.hu-n – még csak verbálisan követi el mindezt, de ha hatalomhoz jutna, szemrebbenés nélkül százmilliókat is megölne. És szerintem ebben semmi túlzás nincs.

Csak ismételni tudom magam:

elegemvan.blog.hu/2022/03/09/elegem_van_a_patkanymenetbol/full_commentlist/1#c41270512

eszti..... 2022.03.11. 19:16:05

@white999:

Dehogynem! Sőt! Önként és dalolva. Olvashattad. A jó érdekében bármire képes lenne. Nem kel ehhez pénz csak egy kis fejlődési rendellenesség és /vagy ingerszegény környezet kora gyermekkorban.

eszti..... 2022.03.11. 19:18:48

@zord íjász:

Azért ne túlozz! Putyin sem születik minden bokorban.

CSOKKI MÁLNA 2022.03.11. 21:02:50

@eszti.....: Hát olyan viszonyban, hogy például nem játszotta át neki a legnagyobb magyar vállalat állami tulajdonhányadát, mint Gyurcsány(i)..

CSOKKI MÁLNA 2022.03.11. 21:12:49

@white999: Ezt a kognitív disszonanciát a zsidó vallás híveinek is fel szoktad vetni a Tízparancsolat kapcsán? Ja nem, azt talán mégse..

eszti..... 2022.03.11. 21:18:46

@CSOKKI MÁLNA:

Várd ki a végét! A lengyelek az első pillanattól kezdve teljes mellszélességgel kiálltak az ukránok mellett. Jelzem a csehek és a szlovákok is. Magyarország szczecini tiszteletbeli konzulja, Artur Balazs lemondólevelében világosan fogalmazott:
"védhetetlen az Orbán-kormány orosz-ukrán háború ügyében képviselt álláspontja."
Ennyi.

CSOKKI MÁLNA 2022.03.11. 21:45:58

@eszti.....: Ez az EU-val szembeni közös V4-es fellépést nem érinti. Varsó az EU-s bürokrácia nyomulását ugyanolyan veszélynek látja, mint Moszkvát. Ennyi..

white999 2022.03.11. 23:09:40

@CSOKKI MÁLNA: Amúgy igen de légyszi jelezd ha van valami olyan kretén aki zsidónak vallja magát itt és az ölést üdvösnek tartja. Megy neki is. Ha te zsidó vagy és a bircai elveket vallod akkor már megy is a felvetés. Egy ateistától viszonylag nehéz számon kérni, bár megfigyelésem szerint nagyságrendekkel normálisabb emberek ilyen szempontból mint a vallásosak.

white999 2022.03.11. 23:16:27

@zord íjász: Nem tudtam hogy artista. Bár a mentális állapotra van egy teóriám az alacsonyaknál sérül vagy ronda embereknél. A gyerekkori frusztrációt és a folyamatos kisebbségi érzés ami éri Őket így bosszulják meg. Sármos 180 feletti diktátorral még nem találkoztam. (Ezért kizárt, hogy belőlem valaha az legyen). Vitya is csak azért csak autokrata még, mert pár centivel nagyobbra nőtt mint az elődök. 160 alatt már sokkal jobban túlkompenzálna.

Bubu64 2022.03.12. 08:18:38

Szia Íjász!
Fantasztikus ez a sorozatod. Most minden szavaddal egyet értek.

CSOKKI MÁLNA 2022.03.12. 11:45:27

@white999: A Tórában benne van, hogy Kánaán megszállása során elpusztítottak mindenkit, “csecsemőtől az aggastyánig”..

eszti..... 2022.03.12. 12:06:48

@CSOKKI MÁLNA:
Nyugodtan használhatsz múlt időt, mivel a háború mindent felülírt.
" A Jog és Igazságosság kormánya nem tud magyarázatot adni Magyarország politikájára – mondja Marcin Przydacz külügyminiszter-helyettes a Wirtualna Polska újságírójának." /2022.3.2./

Értem én, hogy a választási kampány finisében Orbán minden eszközt bevet, de legalább átgondolhatná, hogyan vélekedik állítólagos szövetségeseiről. Mert hasonló reakciókat vált ki a lengyel sajtóban:
"A lengyelek a nyugati világ határát akarják áthelyezni az orosz világ határára. Csak akkor érzik biztonságban magukat – mondta Orbán Viktor a magyar médiának adott interjújában. A magyar elnök "biztonságpolitikával" magyarázta az Ukrajna elleni orosz agressziót."
"Magyarország szolidaritása Lengyelországgal ott ér véget, ahol Orbán személyes érdekei kezdődnek – derül ki a magyar miniszterelnök csütörtökön a Mandiner című hetilapnak adott interjújából. Magyarország szolidaritása Lengyelországgal ott ér véget, ahol Orbán személyes érdekei kezdődnek – derül ki a magyar miniszterelnök csütörtökön a Mandiner című hetilapnak adott interjújából."
"Még a közmédiában is felcsendülnek az agresszort védő hangok. - Oroszország azért lépett be Kijevbe, mert semleges vezetést akar. Putyin elege van abból, hogy Ukrajnának mindig orosz- vagy nyugatbarát kormánya van: most már ukránbarátnak kell lennie – értékelte prof. Nógrádi György közgazdász, miután Oroszország megszállta Ukrajnát."

Komolyan úgy gondolod, hogy ezek után a lengyelek / továbbá a csehek és szlovákok/ megbíznak Magyarországban?

CSOKKI MÁLNA 2022.03.12. 12:20:35

@eszti.....: Próbáld megérteni, hogy a reálpolitika teljesen már, mint hogy kit szeretek meg kiben bízom meg. Közös pillanatnyi érdekek vannak, amelyek felülírják ezeket. Attól, hogy most a lengyelek fújnak ránk a ruszkik miatt, még simán együttműködnek velünk Brüsszellel szemben..

eszti..... 2022.03.12. 12:34:59

@CSOKKI MÁLNA:

Hát persze! Majd a férjemnek is megmagyarázom, ne sértődjön meg, ha összebújok a gázóra leolvasóval. Vagy a rendőrrel, postással, villanyszerelővel....
Ez csak sima reálpolitika.

CSOKKI MÁLNA 2022.03.12. 13:54:18

@eszti.....: A politika más, mint a párkapcsolatok világa. A hála pl. nem politikai kategória, hogy egy klasszikust idézzek.

eszti..... 2022.03.12. 14:30:16

@CSOKKI MÁLNA:

Gondoltam, hogy sorvezetőt kell adnom hozzá. Mindkettő szövetség. Ha tökös legény vagy, akkor kilépsz belőle, amennyiben találsz jobbat. Ha gerinctelen féreg, akkor csak kikacsingatsz. Ha meg egybites troll, akkor próbálod megmagyarázni a gerinctelen férgek mocskos játszmáit.

CSOKKI MÁLNA 2022.03.12. 16:29:23

@eszti.....: A politikai haszon nem ritkán gerinctelenség árán születik. Aki ezt nem fogja fel, nem is jut el a politika felsőbb szintjeire. Macron például gondolkodás nélkül szúrta hátba Webert (így közvetve Merkelt) Orbán és a V4 közreműködésével, holott falra mászik a magyar és a lengyel vezetéstől is.
Naiv vagy, ha azt hiszed, hogy a mostani konfliktus miatt a lengyel vezetés majd Brüsszel oldalára áll Orbánnal szemben. Ez nem így működik.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2022.03.15. 11:50:01

@Bubu64: Köszönöm. Lesz olyan része, amelyben biztosan nem marad ez így, de ez az élet rendje.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2022.03.22. 05:48:26

Ezt ide rakom magamnak emlékeztetőnek, és egyébként pedig ezen a héten megjátszom az ötös lottó nyerőszámait.

Ezt írtam a posztban:

"Vlagyimir Putyin a világ legsikeresebb nemzetépítője.

Az ukránoknak szobrot kell majd neki állítaniuk Kijev főterén azután, hogy Oroszország összerogy, és hosszú távon darabokra esik a megnyerhetetlen háborúja következményeinek roppant súlya alatt.

Lehet ez egy kicsi, egy napig álló, habszivacsból készült szobor is, de szerintem, ami jár az jár: úgy összerántotta az ukrán nemzetet, úgy megerősítette az összetartozás tudatukat, úgy feltüzelte a nemzeti, patrióta érzelmeiket – jól mondod, még az eddig is erős nacionalizmusukat is –, úgy összeforrasztotta őket, olyan egységbe terelte őket, ahogy zaklatott történelmük során szerintem még senki. Aki 1991 után ukránként eddig nem volt különösebben büszke Ukrajnára/a kormányára/az elnökére/a népére, az Majdan óta, vagy 2014 óta, de igazán február 24.-e óta biztosan az: ezt a heroikus küzdelmet látva bárki az lenne, akiben van szív..."

És tegnap ez a hír/tudósítás jelent meg az Indexen, amiből idézek:

"...meséli Mihajlo könnyes szemmel, aki a kelet-ukrajnai Luhanszki területről származik, és a mai napig nem tudta teljesen elsajátítani az ukrán nyelvet. Minden kötődése Oroszországhoz elporladt, az orosz etnikumú Mihajlo mára teljes szívvel ukrán, és sosem érezte még ennyire egységesnek a hazáját, ennyire erősnek saját nemzettudatát.
A vicc az egészben az, hogy minél többet árt nekünk F@szfej [Vlagyimir Putyin orosz elnök ukrán gúnyneve – a szerk.], valójában annál többet tesz az országunkért. Ember még ennyit nem tett Ukrajnáért, mint Putyin, szóval kösz, még a végén szobrot emelünk neki
– teszi hozzá nevetve..."

index.hu/kulfold/2022/03/21/ukrajna-oroszorszag-haboru-civilek-lakohaz-tudositas-raketatamadas/

Bayaz 2024.03.23. 22:15:31

@zord íjász: "Akkor értelmes, józan, tisztességes, becsületes, karakán és hiteles eszközökkel küzdeni kell a káros folyamatok és tendenciák ellen. A fidesz ezekből egyik erénnyel sem rendelkezik.

Senki sem tiltja, hogy megállítsd, európai módon és európai eszközökkel ezeket a rossz tendenciákat, akkor sem ha Ott pl. az ÁLliberálisok, ahogy a fideszesek teszik itthon, mindent elkövetnek azért, hogy elhalgassák, cenzúrázzák vagy kitakarják az igazságot, és azonnal megbélyegezzék azt, aki ellenük szólal fel"

Kinek sikerült 'európai módon és európai eszközökkel' megállítania ezeket a tendenciákat? Tudnál felhozni példákat rá?
Mindenkit aki megpróbálta, politikailag likvidáltak a bíróságok (Salvini és a migránshajók visszafordítása), a titkosszolgálatok (Stratche) vagy a sajtó (Kurz) vagy folyamatosan szabotáltak a köztisztviselők akik elvben neki dolgoztak (Trump).

A nyugati értelmiség/kultúraformáló elit nagy része 'progressziv' évtizedek óta, és ez lehetővé tette számukra, hogy a közbeszédet alapvetően ők alakitsák a médián keresztül és szépen lassan elterjesszék a kultúrbalos ötleteket (a gazdasági balosokat nehezebb, mert ott a tőke aktivan ellenáll), befolyásolják a törvényhozókat, birákat és vállalati vezetőket.
Ráadásul a balosok azok, akik meg akarják változtatni a világot és a konzervativok azok, akik alapvetően a status quo-t meg akarják tartani, igy az előbbiek nyilván politikailag aktivabbak és energikusabbak: gyakrabban állnak aktivistának, többet irogatnak, tüntetnek, és adományoznak politikai célokra, és hosszú távon ez jelentős erőforráskülönbséget jelent.

Ezzel az ellenszéllel szemben nem látom, hogy lehetne felvenni a kesztyűt anélkül, hogy átvennénk a módszereiket, ahogy azt Orbán tette, imitálva a progresszivek mozgalom jellegét a a folyamatos propagandával, nemzeti konzultációval és békemenetekkel.
süti beállítások módosítása