Nagykovácsi blog. Határtalanul, de a határokon belül maradva. Kibeszélő.

Zord idők

Öt mondat az Életről

2025. március 23. - zord íjász

Megszakítom a három búcsúposztra berendezett ütemtervet. Őszintén sajnálom, hogy zord időkhöz ennyire illeszkedő okból.

Ez egy nagyon rövid poszt. Másfél perc az olvasási ideje. És nem indulatposzt. Lassan eljutok oda, hogy már érzelmeim sincsenek ezzel az országgal és az országban megtörténő eseményekkel kapcsolatban. A szavak már rég kiüresedtek bennem, és gyakran, ha írok is valamiről, ami igazán felzaklat, az a valódi gondolataimnak legfeljebb csak a vázlatát tükrözi.

Ez a poszt is ilyen.

u_jdo_ro_gd_gra_na_t_korma_nytisztviselo.jpgkaszino.jpg

Volt ez az esemény, ami önmagában is témát adna legalább három blogposzt megírására, és nagyjából tucatnyi megválaszolhatatlan kérdés megfogalmazására, de én nem fogalmazom meg őket, mert ezt már rég megtették helyettem mások, több ezren.

A nevezett baleset során ketten sérültek meg, és az egyikük a gránáthajítást gyakorló kormánytisztviselő, akinek a kezében felrobbant az éles gránát, és aki ennek következtében elveszítette mindkét kezét, az egyiket csuklóból, a másikat alkarból, és emellett lágyrész- és arcsérüléseket is szenvedett.

Aztán Kaszinó, az ember, aki még mindig a pozíciójában van, elment a kórházba, majd többek között ezt mondta:

...Hozzátette, hogy a két sérült állapota stabil, a katona jobban van, a sebesült hölgy pedig jelenleg nincs életveszélyes állapotban...

 

Igazat mondtál, Kaszinó. A nő valóban nincs életveszélyes állapotban. Nem is lehetne abban. Életveszélyes állapotban csak akkor lehetne, ha lenne még élete.

Három nappal ezelőtt még volt élete

Most már nincs.

A bejegyzés trackback címe:

https://zordidok.blog.hu/api/trackback/id/tr1518823586

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bubu64 2025.03.24. 17:20:12

Erről nem is hallottam. Szörnyű. Arról igen, hogy kormány köztisztviselőket köteleznek arra, hogy éles gránáttal és lőszerrel gyakoroljanak. Ezek szerint ez a hölgy az első áldozat?

zord íjász · zordidok.blog.hu 2025.03.24. 18:30:45

@Bubu64: Tényleg nem hallottál róla? Ez persze akár nagyon jó dolog is lehet, mert így nem stresszelted magad vele. Kivonultál a világból? Érthető lenne.

Ezzel van tele minden.

A kommentek önmagukért beszélnek, megnyitod, elkezded olvasni, a legfelsőben rögtön van 936 ebből :

444hsz.com/kommentek/mindket_kezet_elvesztette_az_a_kormanytisztviselo_akinek_tenyereben_felrobbant_egy_kezigranat_ujdoro

444hsz.com/kommentek/hogy_kerul_egy_eles_kezigranat_egy_kormanytisztviselo_kezebe_telex

444hsz.com/kommentek/nem_szabad_nehany_napos_kikepzes_utan_eles_kezigranatot_adni_egy_civil_kezebe_a_volt_honvedelmi_mini

444hsz.com/kommentek/kamuprofilok_szazait_vetettek_be_hogy_ne_utaljak_annyian_szalay_bobrovniczky_posztjat_a_granatrobban

És ez csak négy találat a témában a 444Hsz.comon, de a legjobbak. Persze a cikkeket is megnyithatod, ha itt nem tetted még meg.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2025.03.24. 18:35:10

@Bubu64: Önkéntes alapon megy elvileg, de a kommentekben van néhány érdekes, bennfentes történet arról, hogy ennek a fele sem igaz. Állítólag. Van presszió a delikvenseken, hogy "önként jelentkezzenek." De talán mindegy is. A nőnek biztosan mindegy. Most már. Jóvátehetetlen a végeredmény, akár önszántából jelentkezett, akár némi unszolásra.

Bubu64 2025.03.25. 20:17:30

@zord íjász: Bevallom homokba dugom a fejem. Így is eljutnak hozzám a hírek, ahogy olvasom a kedvenc bloggereimet( az általuk belinkelt újabb förtelmes törvényeket, szemétkedéseket), csak sajnos ők is csökkennek, mert egy- kettőnél megszüntettem az olvasást. Elfelejtettek gondolkodni, csak az ígéret lebeg a szemük előtt, hogy eltávolíthatják a csútit. Tv- t nem nézek már vagy 10 éve, vagy még több is. Köszönöm a linkeket, belenézek a kommentekbe.

Bubu64 2025.03.25. 20:41:08

@zord íjász: Tényleg nagyon jó a kommentek többsége, persze, mint mindenhol, van néhány idióta is. Szerintem sose tudjuk meg mi történt valójában.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2025.03.27. 15:55:13

valószínű depressziós lett/lesz az áldozat, ami érthető is, de jó lenne, ha beszélne, ezekután már végképp nincs mi visszatartsa.

elmondhatná, hogy kötelezték, erősen ajánlották vagy teljesen önkéntes volt a részvétele.
valahogy ha teljesen önkéntes lenne, akkor nem hiszem, hogy annyire megijedt volna, hogy kiesik a kezéből.... mert akkor lenne egy militáns hajlama a nőnek. ami rátermettségi faktor.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2025.03.27. 16:02:55

@Bubu64:

annyira jók a kommentek a 444hsz-ent, hogy engem ki is tiltottak mert szubhumánnak neveztek azokat akik tapsikoltak a palesztin civilek és gyerekek öléséhez.

meg azokat akik találomra megölnék más gyerekétA
az izraeli cikkeket nem érdemes kommentálni, mert könnyen kitiltják a humanistákat, kicsit sötétek, a hvg-n is erős a moderáció, de ott jóval több az értelmes kommentelők aránya, akik el is olvassák a cikkeket.

de vissza Bobóhoz, a kaszinós pénzmosó hadügyminiszerhez: készülnek az új munkásőrök. lehet mégse jönnek a wagneresek, az orosz komandósok az elcsalt választás után? kellenek a kormánytisztviselők is a tek mellé,

úgy tűnik a félig oroszbarát ruszin szendi átállása MP mellé elég komoly fóbiát keltett a hazaáruló bábkormány vezetőséngben

pedig lehet a TEK legyűrné a kiszuperált magyar honvédséget is...

Bubu64 2025.03.27. 19:20:22

@tesz-vesz: Ezeket olvasom, nem mind blog: Vincent, Pupu, Jó reggelt Európa, Elegem van, Amerikai népszava. Volt még a Kolozsvári szalonna és a Kolozsváros. Az utolsó kettőt befejeztem. Elhajoltak nagyon MP felé, szinte már ellenségesek lettek. Kár érte, pár évig nagyon jó volt, azután lesüllyedt a minőség. Dragománt, ami éppen jön, ha tetszik (illeszkedik a gondolkodásomhoz, több írást is elolvasok, ha nem annyi volt).

Bubu64 2025.03.27. 19:23:38

@tesz-vesz: Konkrétan ennek az írásnak a kommentjei tetszettek. Néha jókat nevetek a hülyeségeken, és azon, hogy mit össze őrjöngenek egyesek, mindenki nagyon okos, mindent tud, már feladtam a dühöngést, úgy döntöttem inkább szórakozok, bár nem tagadom néha elszáll az én agyam is, főleg, ha fáradt vagyok.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2025.03.27. 20:48:53

@tesz-vesz: "...a hvg-n is erős a moderáció, de ott jóval több az értelmes kommentelők aránya, akik el is olvassák a cikkeket..."

1. Te most viccelsz. Legendás, hogy a HVG hogyan pusztította el a saját kommentszekcióját, gyakorlatilag mindenkit elűzve onnan. A 444 Hsz.com egy jelentős része is onnan jött át (és persze magának a 444.-nek a beszántott kommentelői vannak ott). Csak adalék: ez egészen pontosan egy mai komment a 444Hsz.com-on erről az időszakról, de vont ezer másik a témában.

444hsz.com/kommentek/a_blikk_foszerkesztojekent_folytatja_a_hvghu_korabbi_felelos_szerkesztoje_telex#comment-6677560998

2. Én nem akarlak elkeseríteni, de nem jósolok neked nagy jövőt a HVG-n sem, ha így tolod...márpedig elég konfliktus keresően tolod a kommentjeidet. Onnan is nagyon gyorsan ki fognak tiltani, és ez szinte biztos.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2025.03.28. 12:35:48

@Bubu64:

ez a Benedikty Bélás Európa?

@zord íjász: blogspot.comra lehet nekünk is emigrálnunk kell majd.

nem is a blogger.com. csak hasonló az ikonja

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2025.03.28. 12:41:17

@Bubu64: mit jelent hogy elhajolni nagyon MP felé?
ha vér nélküli rendszerváltozást szeretnénk akkor MP-re kell szavazni, ez objektív tény, vagy ez már elhajlásnak számít?

kelet vagy nyugat?
hazaáruló diktatúra, vagy demokrácia?
szegényedés kleptokráciában vagy jólét?

az első a fidesz, a második MP. a választást amúgy is elcsalják grúz , belorusz, szerb mintára, de minden fűszálva bele kell kapaszkodnunk.

" ennek az írásnak a kommentjei tetszettek"
mármint a 444 hsz? mondjuk fel tudom sorolni, vagy ismerni a szubhumánokat, és csak olyankor másznak elő amikor izraelről van szó. pl a 444hsz egyik moderátora stefan, meg a másik is, csak ő semmit nem mond a kommentekben.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2025.03.28. 13:04:33

@zord íjász: mibe viccelek?
egyedül Mindengykivagyok fenyegetőzött hogy direkt a hvg heccelte a saját kommentelőit, de nem egy lángész azért mindegykivagyok, mert mikor kérdeztem a konkrétumnokról, már semmit se tudott makogni azokra.
mondjuk ő pont elítéli az izreali népirtást, és jókat is ír néha, de a téveszméire nem kéne alapozni, simán sanszosabb hogy valamelyik trollfarmról verték szét a fideszesek a hvg kommentszekcióját, nyilvánosságra hoztak magánadatokat, ezért a hvg megszüntette ideiglenesen a moderációt. nem tudjuk biztosan hogy tényleg összejátszottak-e a toxikus zaklatókkal.
mi ezen a vicces?

a kommentelőkről beszéltem, azt meg írtam, hogy a hvg-n erős a moderáció,

már vagy két éve kommentelek a hvg-n, napokra tiltanak egy-egy félreérthető beszólás miatt.

444hsz.com/kommentek/a_blikk_foszerkesztojekent_folytatja_a_hvghu_korabbi_felelos_szerkesztoje_telex#comment-6677560998

mi a bizonyíték rá, hogy összejátszanak a moderátorral a zaklatók? kérdezd meg Mindegykivagyokot. én már nem tudom megkérdezni a 444hsz-en mert úgyse válaszolna, meg örökre kitiltottak onnan, míg a hvg csak napokra teszik.

"Hát, nehéz lenne összefoglalni, de itt rá tudsz keresni a hvg-s kommentgate-re. Tudod, amikor felrobbant ott a kommentszekció."

sopánka a kis naiv megelégszik ennyivel, te megelégszel?

sopánka balosnak tartja magát, de bírja a neoliberális szsdsz-t , ennyire balos.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2025.03.28. 13:06:36

@zord íjász:

mellesleg hont andrás is volt a hvg-nél, és tudjuk hogy ki őp és ki küldte oda, meg az átlátszóhoz.

de attól még nem lesz minden igaz, amit Mindegykivagyok állít.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2025.03.28. 13:10:51

@zord íjász:

ja itt vannak az én kommentjeim is még:
mázli hogy örökös tiltással nem törlödnek.

444hsz.com/hvg-kommentgate

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2025.03.28. 13:24:06

@zord íjász:

ahogy visszameléskzek imminentre meg a többi hülyére így két év után, a munka közben, simán lehet hogy csak kis hülye tacskók voltak. nem is trollfarmról valók. lényegtelen ügy volt, mindegykivagyok hisztériázott konkrétumok meg bizonyítékok nélkül mert a nevét nyilvánosságra hozták

Bubu64 2025.03.28. 14:04:30

@tesz-vesz: Na látod. Ezért hagytam abba a Kolozsvári olvasását, legékesebb bizonyítéka ez az írásod. Na puszi.

Bubu64 2025.03.28. 14:05:56

@tesz-vesz: Igen, a Benedikty Bélás. :)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2025.03.28. 14:29:25

@Bubu64:

a lényeg kimaradt kedves barátom. nyugdíjas vagy? nem te írtad az Elegem van blogon is a bolond amerikai népszavásat?

mert dk-s vagy? vagy mi hazánkos? :)

ha nem tudsz kommunikálni, nem leszel okosabb se. mi ez a kurta válasz? szégyenlős vagy? szégyenled az iskolázatlanságod? gőgös lennél inkább mint egy büszke proli a semmire?
vagy fideszes vagy? mert ők ilyenek.

tudod mi az a jogállam? tudod mióta van rendeleti kormányzás itthon?
tudod mi az a diktatúra? a banánköztársaság? a kleptokrácia? a crony-kapitalizmus?

ha nem tudsz kommunikálni, nem kérdezel, nem is érted meg miért objektív tény valami.

az intelligencia legfőbb jele a kíváncsiság. te meg alap dolgokat nem tudsz. de szívesen segítek ha fejlődni szeretnél.

tudod mi az a gerrymandering? vannak emberek, mint pl én, akik nemcsak vegetálnak a földön felszínesen kapargatva a valóságot, hanem a dolgok mélyére néznek. ezt hívhatjuk most analitikus gondolkozásnak.

egyik nagyapám kulák volt, a másik nagyapám munkásőr, nekem nem lehet újat mondani a politikában meg a történelemben, és ha látták volna magukat felülről ezek az emberek, akkor tudnák hogy nem lehetett volna megosztani őket.
mert egységre kellene törekedni az ország lakosainak, még abban az 500 évben amíg még lesznek magyarok, addig érdemes lenne megpróbálni.

térjünk mindannyian konszenzusra.

Bubu64 2025.03.28. 14:59:08

@tesz-vesz: A tesz- vesz nicknév annyira ismerős, csak nem tudom honnan. Lehet, hogy szoktál kommentelni, azok közül, amiket olvasok.

Bubu64 2025.03.28. 15:03:07

@tesz-vesz: Nocsak- nocsak. De felkaptad a vizet. Nyugi van, mert megüt a guta. :) Nem bírtad sokáig, hogy ne kezdj el személyeskedni. De ráfaragtál drága egy komám, ilyenekbe nem megyek bele, nem töltöm vele a drága időmet. Puszi.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2025.03.28. 15:22:59

@Bubu64:

érvelj már. nem értesz magyarul?

még egy kicsit személyeskednék, hogy milyen kib. tipikus a viselkedésed és hogy minek a jele ez, mert szeretem a pszichológiát is amúgy. bár nem tartom (kemény) tudománynak.

ez nálad a kommunikáció? ez nálam még a bulvár színvonalát sem üti meg, amit most itt leművelsz.
tudsz sakkozni? a vita olyan mint a sakk. csak én már előre látom a lépéseket. neked kell rájönnöd, mert le vagy maradva, ezért kérdeztem fenn párat, de ha összezavar akkor menj vissza a forráshoz és ne legyél már ilyen k unalmas.

ez volt az:

"ha vér nélküli rendszerváltozást szeretnénk akkor MP-re kell szavazni, ez objektív tény, vagy ez már elhajlásnak számít?

kelet vagy nyugat?
hazaáruló diktatúra, vagy demokrácia?
szegényedés kleptokráciában vagy jólét?

az első a fidesz, a második MP. a választást amúgy is elcsalják grúz , belorusz, szerb mintára, de minden fűszálva bele kell kapaszkodnunk."

mi a problémád ezzel?
összefügg ám azzal a sok kérdéssel, amire nem bírtál válaszolni.

Bubu64 2025.03.28. 15:55:41

@tesz-vesz: Szuper hír, hogy szereted a pszichológiát, akkor tanulmányozd át újra az asszertív kommunikáció fejezetet. Vagy esetleg olvasd el, ha még nem tetted Eric Berne: Emberi játszmák c. könyvét, vagy Erich Fromm könyveket. Úgy érzem ezt a kommunikáció dolgot még gyakorolnod kell. Nekem is, ne aggódj, mert az embert könnyen elragadják az érzelmei. De. Ha nincs kedved olvasni, ajánlom Szabó Péter beszélgetéseit Daubner Bélával. Pl. ha jól emlékszem ez szól az asszertív kommunikációról.
www.youtube.com/watch?v=2Ds96As9jy0
Mp- ről, a csútiról pedig nem diskurálok, nem vitatkozom, ezt már megtanultam 35- 40 év alatt, mint írtam nem töltöm a drága időt vele, így is túl sok ment el rá az életemből. Most megyek, mert tényleg tanulnom kell nálam okosabb emberektől, akik nem gondolják azt, hogy mindent tudnak. :)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2025.03.28. 16:20:00

@Bubu64:

'a pszichológiát nem tartom tudománynak' ERGÓ nem ez a téma! nem érdekel a felesleges szó, csak a lényeg!

" Szabó Péter beszélgetéseit Daubner Bélával"

??? minek nézel te engem? egy beszélő állatnak?

mit tippelsz, mennyi IQ van kettőnk között?

velem úgy kommunikálj, mint egy emberrel, csak ennyit kérek, most csak azt látom, hogy szarkavaró vagy, és mellébeszélsz.
amit kérdezek arra reagálj, tisztelj már meg ennyivel, mert a mellébeszélésben verhetetlen vagy, csak én arra meg allergiás vagyok, tudod.
nem vagyok gyógypedagógus, hogy ezt eltűrjem, és az én időm drágább az még munkaidőben is.
a pszichológizálás pedig nem személyeskedés, ha az tényállítás is, mégha rosszul is esik.

kell egy minimális fegyelmezettség, ha velem akarsz kommunikálni, amire a szellemi fogyatékosok nem képesek, te az vagy? vagy már kérdezni se lehet?
nemcsak a vita, a kommunikáció is kíván efféle rigolyákat, hogy vannak benne kérdések-válaszok, meg csodák.

a dunning-kruger hatás a cro magnoni emberre is érvényes, amikor talákozott a homo sapiennssel, nem értette a beszédét és nem volt kíváncsi rá.
nekem nem szórakoztató ám ez, csak most munkaidőben gondoltam valahogy eltöltöm az időmet. ugyanis én nem vagyok gyógypedagus.

nekem 35 évembe telt mire rájöttem, hogy a buták annyira buták, hogy nem ismerik fel az értelmet. nem tudtam volna elhinni, hogy ennyire buták.

Nem MP-ről kell beszélned, hanem a rendszerről, funkcionális analfabéta is vagy?
mpről szól a banánköztársaság?

megmondtam hogy ne untass. lényeged ez, az untatás, meg a sületlenség?
hogy lehet így élni?
mit nem értesz az elcsalt választáson, és mit nem értesz azon, hogy nem MP-t dicsérjük te funkcionális analfabéta, hanem az elcsalt választást fogjuk fel és rendszert kritizáljuk?

ha nem írsz a témába akkor ne írj EGYÁLTALÁN! van jobb dolgom is, pl most jöttem rá, min veszett össze matolcsi és orbán.

annyira nem érdekel "MP" hogy miatta nem olvasol több értelmes bloggert is, aha.
még véletlenül se benned a hiba, te is nárcisztikus vagy?

" nem vitatkozom, ezt már megtanultam 35- 40 év alatt, mint írtam nem töltöm a drága időt vele, "

ezekszerint sakkozni se szeretsz, nem is érted miért nincs igazad. hány lépést tudnál előre gondolkodni? kettőt? én az egész játékot látom a végéig te szerencsétlen.
csak te még nem fogtad el hogy elvesztetted, hogy nincs igazad.

nem mondtam hogy mindent tudok, csak ebben te hülyeségeket beszéltél. és nem vagy hajlandó felfogni, ok, de akkor ne irogass szabó pétereket mert olajat öntesz a tűzre.

Az értelmes ember számára a vita a legizgalmasabb szellemi tevékenység
segít hogy kialakuljon az analitikus gondolkodásod

kkbk.blog.hu/2025/03/28/bana_tibor_az_exjobbikosok_felhulye_messiasa

zord íjász · zordidok.blog.hu 2025.03.28. 23:44:19

@tesz-vesz:
Lazítanod kéne.

Személyeskedsz.

Sértegeted.

Kötekedsz vele, anélkül, hogy erre bármi okot adott volna. Tudom, hogy ez gyakori szokásod, élvezed az öncélú és durva konfrontációt, a hergelést, a vitázás felesleges köreit, de ahogy a fenti kommentemben is írtam "nem jósolok neked nagy jövőt a HVG-n sem, ha így tolod...márpedig elég konfliktus keresően tolod a kommentjeidet. Onnan is nagyon gyorsan ki fognak tiltani, és ez szinte biztos."

Engem nem zavar a kemény hangnem. Ha van rá ok, ám hadd szóljon. A stílus is szabad. De mindennek van határa.

zordidok.blog.hu/2015/09/28/nem_trollnak_valo_videk

A 444Hsz.comról már örökre kitiltottak azért, mert túltoltad a biciklit.

Engem nem zavar, ha most a HVG-n is így kommentelsz.

De itt ne tedd ezt, és különösen akkor ne, ha ezt semmi nem indokolja.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2025.03.30. 21:21:40

@zord íjász:

öncélú? a téma érdekel, a lényeg. nem a bohóckodás, az udvariatlanság.
ahogy írtam, az hogy a kérdéseimre nem válaszol, szintén udvariatlanság. miközben ez központi téma az életében fontos neki, hisz hatása van, csak nem akarja megérteni pl a mostani választási csalásokat sem. és nem akar beszélni se róla. ez irritáló.
nem kötekedek tehát, mégha ez nem is egyértelmű mindenkinek...

a pszichologizálás önmagában személyeskedés, valószínű azért erősen, hogy minden tényállításom megállja a helyét. a kérdőjel meg kérdőjel, amit nem sikerül sokaknak észlelni.

az, hogy szabó pétert ajánlgat nekem meg tényleg olaj a tűzre.
az emberi ostobaság tényleg irritál, allergiás vagyok rá.
tehát elég sok minden indokolta a hangnemet.

"a vitázás felesleges köreit"

te meg nem akarod megérteni, hogy alapszavak jelentését nem ismered, a 'vita' szót kevered a 'veszekedés' szóval.

azért tiltottak ki a 444hsz-nél mert primitív embereket - akik palesztin civilek halálán örömködtek - szubhumánnak hívtam, az erősen filoszemita és tudatlan moderátorok meg nem értették ezt, hogy mi is az a humanizmus. felvilágosodás.

amikor leírok két oldalt az izraeli helyzetről akkor az se tesz boldoggá, ha törlik a vita helyett, mert abba nekem sok munkám volt. beszéljünk a liberalizmusról és a szólásszabadságról?

írtam hogy két éve kommentelek a hvg-n, ez mire vonatkozott szerinted?
a circulus vitosust miért tolod akkor? amúgy a 444hsz előtt is ott kommenteltem, azért eszembejutott később, tehát lehet van az 5 éve is, és még mindig tudok ott kommentelni, akkor miért írod azt amit?
süti beállítások módosítása